Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lage egne blogger

Coulix

Medlem
Hei

Har lengre erfaring med produsering av mange forskjellige CMS varianter, med ASP/MSSQL, og PHP/MYSQL. Men er litt uklar på når det kommer til blogger. Har lyst å lage ett eget system som lar meg opprette nye blogger enkelt i ett intrasystem. Har lyst å begynne med masse kvalitetsinnhold og vil ha ett stødig system å gjøre det på, uten å måtte gjenta mye arbeid om og om igjen, men likevel kunne ha ett eget preg på alle sider og ikke f.eks. blogger.com sitt rammeverk som er kontrollert av andre. Har egen kontroll på kraftig server/nettverk og 100mbit oppkobling og vil gjerne utnytte dette til det fulle.

Lurer litt på dette med trackbacks og blogg pinging. Lurer på å hoppe over alt som har å gjøre med det, men har ikke full forståelse for nytten av det. Er det veldig dumt å ikke integrere trackback/ping funksjonalitet? Er det død og liv om å gjøre å ikke kunne pinge store nettverk med bloggen sin?

Mister man betydelig med trafikk og verdi på å ikke ha trackback/ping?

Igjen leser man jo ofte også at disse tingene misbrukes mye av andre.

Noen tanker rundt dette?

Mange takk for evt. konstruktive svar.
 

picxx

Well-Known Member
JUpp...som brukernavn sier... wpmu kan brukes
 

Coulix

Medlem
Hei igjen, takk for tilbakemeldinger. Falt faktisk over den WPMU nå i løpet av kvelden. Er absolutt ett alternativ som jeg kommer til å prøve den en del i morgen siden jeg har lyst å komme fort i gang. Har tidligere laget 2 templates til vanlig WP, skal se om disse enda fungerer. Hvis ikke vil jeg gjerne lage 2-3 nye templates som blir en del av grunnpakken til nye blogger som opprettes igjennom WPMU'en jeg setter opp. Så er jeg godt i gang.

Eneste andre alternativ jeg har vurdert så langt er drupal, som utvikler kan jeg nok like den ganske godt etter det jeg har lest om den, men vil velge å ikke være så pirkete på alt nå som jeg ellers pleier å være, selv om det kanskje hadde vært en del bedre ytelse på 10.000 drupal blogger og 10.000 wp blogger som kjører simultant, så kommer jeg aldri til å lage så mange likevel. Velger å tro at jeg kanskje kan komme til å kjøre opp mot 100, og at serveren min fint skal klare den oppgaven.

Så utover det er det bare sikkerheten igjennom WP fra anonyme brukere jeg håper er god nok, er mest redd for sql inject svakheter.

Har likt å bruke WP før, selv om det har vært noe rart med sesjoner. Tror jeg kan spare kjempemasse arbeid ved å bruke det og hvis det går opp fint i morgen er det på tide å lage masse kvalitetsinnhold til første blogg.

Ellers ett flott forum dere har her. Er ganske fersk her men kanskje jeg kan hjelpe å bidra med litt jeg også etterhvert av kunnskap, foreløpig av den mer tekniske arten.

Takk igjen.
 
Topp