Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lage salgsside

ChrisE

Medlem
Jeg forstår ikke helt hva du mener med "salgsside". Hva skal du selge? Er det snakk om en side lignende finn.no? En nettbutikk?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
*kremt*... Jeg har jo fått kommentarer noen ganger om at jeg trenger briller.

Men, sitter du her og spør hva en salgside skal inneholde,? uten og faktisk engang fortelle hva det er du skal selge på denne salgsiden din? Hva regner du med at du skal få av gode svar på et slikt spørsmål?

En ting du MÅ huske er hvertfall bilde av en badeand. Det hører med til alle salgsider der ute. :)

bade858and.jpg
 

RusselSim

Medlem
Jeg forstår ikke helt hva du mener med "salgsside". Hva skal du selge? Er det snakk om en side lignende finn.no? En nettbutikk?

Skal selge et forbrukerprodukt, mere vil jeg ikke si foreløpelig.

Det er snakk om en nettbutikk borsett fra at jeg kun selger et produkt.

Så generelt hva burde en slik side inneholde?
 

sta

Medlem
Hovedsiden bør vel presentere produktet + en "Kjøp"-knapp. I tillegg må du ha en form for kasse-løsning/betalingsløsning (PayPal?), en side med leveringsbetingelser, en side som forteller litt om bedriften og kontaktinformasjon.

Hva med å bruke WordPress til dette? Det bør være en small sak å lage et theme for WordPress som ser ut som det du er ute etter. Selve handleløsningen kan vel løses med en plugin som denne: ShopperPress - Wordpress Shopping Cart Plugin
 

picxx

Well-Known Member
En ting du MÅ huske er hvertfall bilde av en badeand. Det hører med til alle salgsider der ute. :)

HAHAHA...dette må være både dagens og ukas! :D:D:D LOL
 

ChrisE

Medlem
Beklager at jeg svarte litt kritisk i sted, men ofte hjelper det å forklare litt mer for å få de riktige svarene.

Jeg sitter i samme situasjon som deg, der jeg har ett produkt jeg ønsker å selge fra siden min. Etter en del research sp har jeg bestemt meg for å gå for løsningen sta presenterte. Det tror jeg blir det absolutt enkleste.

Har du nok kunnskap til hvordan du setter opp en wordpress blogg, fikser themes og legger til plugins?

ps. Den internett siden du refererer til bruker Joomla som CMS.
 

RusselSim

Medlem
Beklager at jeg svarte litt kritisk i sted, men ofte hjelper det å forklare litt mer for å få de riktige svarene.

Jeg sitter i samme situasjon som deg, der jeg har ett produkt jeg ønsker å selge fra siden min. Etter en del research sp har jeg bestemt meg for å gå for løsningen sta presenterte. Det tror jeg blir det absolutt enkleste.

Har du nok kunnskap til hvordan du setter opp en wordpress blogg, fikser themes og legger til plugins?

ps. Den internett siden du refererer til bruker Joomla som CMS.

For å bruker løsningen som sta presenterte må man kunne wordpress blogg, themes, plugiens etc?
 

Gaasehud

Medlem
Er jo en fordel om du kan litt webting, eller så bør du finne noen til å gjøre det for deg. Høres litt småvrient ut å gjennomføre noe med en deadline før du har funnet ut hvordan nettsiden skal utvikles.

Forøvrig holder jeg med Atle ang. badeanden. :D

Men lykke til! :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
@Atle: hvorfor må du vite produktet??

En salgsside bør inneholde:
- bilde(r) av produktet
- en salgstekst som forteller om fordelene ved produktet
- en god synlig knapp med kjøpsutløsende tekst
- en link til kjøpsbetingelser
- en enkel bestillings-/betalingsside
- pris på produktet
- referanser hvis man har det

Håper dette hjalp deg litt på vei! Lykke til med salget!
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Neida, altså, Msites. Mitt innlegg var vel mer ment at dersom jeg skal selge en bil, da setter jeg ikke opp en salgside med "prince-sigaretter" som bakgrunn om jeg skal ta et eksempel. Dessuten - Av trådstarter sin aktivitet (og spørsmål siste timene) vil jeg jo anslå at det hele dreier seg om et produkt trådstrater selv ikke vet hva er engang.

- Om man skal selge et produkt, er det ikke da en fordel å vite hva man skal selge? Dersom jeg skulle satt opp en salgside, da ville jeg så absolutt vurdert mitt design etter hva produktet er for noe. Det hjelper lite med pene damer når jeg skal slege f.eks blekkpatroner for printere.

Når det kommer frem at det gjelder generell info som "hva må jeg legge inn på en salgside" er saken gjerne en litt annen.

Alvorlig - Ikke misforstå - Jeg ønsker TS alt godt med prosjektet sitt. Ønsker ham all lykke han kan få. :)
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Det hjelper lite med pene damer når jeg skal slege f.eks blekkpatroner for printere.

Jeg ville definitivt kjøpt patroner fra siden med de peneste damene. :)
 
Topp