Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lage snapshots av webside

kongen

kongemedlem
Hvordan kan jeg lage en "snapshot" av frontsiden på Dagbladet med php og lagre bilde på egen server?
 

kongen

kongemedlem
Skal du gjøre dette automagisk?

Ja, systemet får en url, og systemet skal da ta et snapshot av siden av seg selv.


Finnes flere løsninger, MEN det er forskjell på om du kjører linux, windows og hvilken versjon av PHP du bruker. Derfor vil jeg heller anbefale at du bruker en API løsning, slik at dette blir mer smertefritt.

Take web screenshots and capture tables with GrabzIt's API (velg php f.eks.)

Dette er gratis, og det tar 5 sekunder og kopiere koden, og du er i gang.

Tenkte på en løsning hvor jeg har alt på egen server. Det blir masse bilder og ting skal gå hurtig.
 

impel

Medlem
Det er ikke bare enkelt å få hentet ned alle filer og bilder det refereres til på en side, spesielt ikke hvis det er javascript involvert. Du kan nok bruke PhantomJS, som er en "hodeløs" nettleser, dvs. at du programmatisk kan kontrollere den uten at du trenger å kjøre noe grafisk grensesnitt på serveren.

Fant denne eksempelsnutten: https://github.com/ariya/phantomjs/blob/master/examples/netlog.js

Den logger alle ressurser som siden trenger, men du kan fint modifisere skriptet slik at du heller lagrer filene.
 
Topp