Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lage webside med artikler - trenger hjelp!

mra

Active Member
Her ser jeg at @Tonny Kluften snakker om besøkende og at @mra og @pleb snakker om sidevisninger. Det er en viss forskjell her. Man kan ha 1000 besøkende og 4000 sidevisninger, og da snakker vi litt epler og bananer her :)

Jepp, og for å være helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg prater om :) Det har vært min dårlige samvittighet i alt for mange år at jeg egentlig ikke har peiling på dette med optimalisering av annonseinntekter, men men.

Tok en kjapp titt på statistikken fra igår på en av mine sites, og den er som i vedlagte bilde. Det er "RPM for side" vi snakker om her, ikke sant? Altså inntekten per tusen sidevisninger?

1.png
 

Stoppet

Banned
Ja, her er det per 1000 sidevisninger. Jeg har en side der jeg også ligger noenlunde på det nivået. Men det er en side som trekker brukere som klikker på type en type annonser med høyt klikkbud.

Så tipper at siden din er en side i en kategori som drar annonsetyper med høyt bud per klikk, og/eller du har mange brukere som tiltrekker seg slike annonser.
 

Travellingman

Nettgrunder
Hei

Jeg skal lage en webside med helse/treningsartikler.
Tenkte å tjene penger på reklame. Regner med at siden kan få en del besøk, da jeg har et godt domene og har godt grunnlag for å skrive artikler. Ønsker at siden skal se litt proff ut og at det er mulighet for å implementere reklame, søkefunksjon og en ryddig layout.

Noen som har tips om hvordan jeg burde gå frem? Er wordpress tingen?
jeg er dårlig på data, burde jeg få noen til å hjelpe meg?

Ola Skaansar

Et godt domene er absolutt ingen garanti for trafikk i det hele tatt, det er innholdet som teller. Så har du mye kunnskaper om emnet og kan skrive godt, ja da kan du bygge deg opp. Men forvent ikke rask suksess :cool:

Har du gode kanaler for å dele din kunnskap?
 
Topp