Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Laget webside for ei venninne

Endel ting (f.ex. "search") kan du ofte endre bare ved å forandre språkinnstillingene i wp-config, men det er mulig du må lage en norsk språkfil i tillegg

wordpress theme har en tendens til i legge dette direkte inn i filene og bryr seg av og til ikke om språkpakker..
 

tom3008

Medlem
Har ikke sjekket, men noen som vet hvilken fil navnene står i? Skal oversette..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
wordpress theme har en tendens til i legge dette direkte inn i filene og bryr seg av og til ikke om språkpakker..

...og hva er enklest å prøve først da? Å endre et par helt bestemte linjer i wp-config og en språkfil, som man vet hvor man finner, og der man vet hva man skal endre, eller å først lete masse for å se om man kanskje finner noe i flere andre filer?

Det går naturligvis å starte med den vanskelige løsningen, men jeg vil nesten påstå at det er litt smartere å prøve den enkleste/raskeste og "korrekte" først ;)

(sjansen er også mye større for at dette er gjort korrekt/smart - altså med bruk av språkfilene - når det er kvalitetsthemes/premium/et.c.)

Så Tom, start med å endre denne linja i wp-config.php:
PHP:
define('WPLANG', '');

til

PHP:
define('WPLANG', 'nb_NO');

så oppdaterer du til den norske versjonen i wp-admin, og laster evt opp norske språkfiler hvis det fremdeles ikke løser det. Å lete gjennom alle filene i themet kan være ganske knotete, spesielt hvis du ikke har god peil på wp i utgangspunktet.

Her er mer info: WordPress | Norsk (Bokmål)

Neste løsningsvariant er å lage norske språkfiler for themet, hvis det ligger språkfiler i themet er det en god sjanse for at det vil løse det. Da kopierer du bare de engelske som evt ligger der, endrer navn på dem, og redigerer så mye du må/vil/orker.

Siste variant er å lete gjennom alle themefilene.
 
Sist redigert:

tom3008

Medlem
...og hva er enklest å prøve først da? Å endre et par helt bestemte linjer i wp-config og en språkfil, som man vet hvor man finner, og der man vet hva man skal endre, eller å først lete masse for å se om man kanskje finner noe i flere andre filer?

Det går naturligvis å starte med den vanskelige løsningen, men jeg vil nesten påstå at det er litt smartere å prøve den enkleste/raskeste og "korrekte" først ;)

(sjansen er også mye større for at dette er gjort korrekt/smart - altså med bruk av språkfilene - når det er kvalitetsthemes/premium/et.c.)

Så Tom, start med å endre denne linja i wp-config.php:
PHP:
define('WPLANG', '');

til

PHP:
define('WPLANG', 'nb_NO');

så oppdaterer du til den norske versjonen i wp-admin, og laster evt opp norske språkfiler hvis det fremdeles ikke løser det. Å lete gjennom alle filene i themet kan være ganske knotete, spesielt hvis du ikke har god peil på wp i utgangspunktet.

Her er mer info: WordPress | Norsk (Bokmål)

Neste løsningsvariant er å lage norske språkfiler for themet, hvis det ligger språkfiler i themet er det en god sjanse for at det vil løse det. Da kopierer du bare de engelske som evt ligger der, endrer navn på dem, og redigerer så mye du må/vil/orker.

Siste variant er å lete gjennom alle themefilene.
Det har jeg gjort for lenge siden, men WP tar ikke det inn... Ingen ting er på norsk. Men når jeg oppdaterer, står det at jeg oppdaterer den norske språkfila..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ok, da har du samme snodige feilen som flere av oss har hatt i det siste, du får ikke de norske språkfilene automatisk. Her har du de i en zip: http://dl.dropbox.com/u/27793/språkfiler norsk wp 3.2.1.zip

Pakk ut, så skal du få en mappe som heter "languages", denne legger du i wp-content-mappa, så du får noe sånt som dette:

wp-content.png


Har du allerede en mappe som heter languages i wp-content tar du bare filene fra den zip'en jeg sendte deg og legger i languages.

Da vil du også som en liten bonus få hele adminområdet i WP på norsk :)

Hvordan er det med themet, er det språkfiler der? Er det evt en fil som heter searchform.php, eller noe liknende?
 
Sist redigert:

appelsin

Medlem
Skrivefeil på nettsiden:

Selv om de fleste barn og unge tar forhåndsregler på nettet (...)

Ordet "forhåndsregler" eksisterer ikke i det norske språket. Det heter forholdsregler
 

picxx

Well-Known Member
Skrivefeil på nettsiden:

Selv om de fleste barn og unge tar forhåndsregler på nettet (...)

Ordet "forhåndsregler" eksisterer ikke i det norske språket. Det heter forholdsregler

Veldig vikitg, og verdt å merke seg... :rolleyes:
 
Topp