Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Landingssider til Adwords

owis

Medlem
Hei.

skal legge inn flere søkeord med tilhørende annonser i disse dager.
Lønner det seg for meg å styre disse ordene til bestemte landingsider?
F.eks: Ordet Lampe styres til en landingside for ordet lampe?
Tror jeg har hørt noe om at man får en lavere kostnad på dette, stemmer det?
 

Adrian

New Member
... og brukerene dine får det de leiter etter. Viss de ikke finner det de leiter etter går de tilbake til google med en gang.
Dermed får du bedre konvertering for pengene dine viss du har en landingsside som passer for nøkkelordet.
 
... og brukerene dine får det de leiter etter. Viss de ikke finner det de leiter etter går de tilbake til google med en gang.
Dermed får du bedre konvertering for pengene dine viss du har en landingsside som passer for nøkkelordet.

Ikke minst, og dette er jo ennå viktigere. Søker man etter solkrem og klikker inn på en link som tilbyr solkrem, men som faktisk tilbyr glidemiddel, så kan det jo tenkes at kunden forsvinner relativt fort ut igjen.
 
Du velger jo selv hvor mye du ønsker å betale. Men jeg har en annonse gående. På noen søkeord koster det 32 kroner (droppa den glatt), mens andre koster det noen få øre... Så kan skille mye. Er bare å prøve seg frem da.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ja, om siden du peker til er relevant til innhold så øker det sjansene for at du får en lavere klikkpris og kommer høyere opp blant annonsene. Det er en del av mange faktorer i Adwords sitt Quality Score system.
 
Topp