Kjapp og trygg hosting for Wordpress

lansiden.net

Andreas

Medlem
Hei! Nå vil jeg gjerne ha litt kritikk på lansiden.net. Hva kan jeg gjøre for å få mer trafikk? Har dere noen inntekstips til meg?
Siden er et norsk "community" om LAN-partys og ble lansert rundt 21.00 i går. Takk for svar :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ok, det er da alltids noen ting du kan gjøre for å dra opp litt trafikk på LANsiden din. Jeg vil startet med noen diskre, men allikevel lett synlig adsense annonser. Ikke for mange av dem, for annonser trekker alltids ned kvaliteten.

Jeg vil også satset på litt affiliate opplegg. Når dere henviser til utstyr, hva med en affiliatelenke til et sted dem får kjøpt utstyret (husk dyplenking)?

Her er enkelte triks for å skape mer aktivitet på siden din:

  • Lag en kalender som viser når det er lan.
  • LAN-Varsleren. Få varsel på epost (eller SMS, ta en liten pengesum for det!) når det er et lan i nærområdet (eller andre valgfri områder man kan sette opp på varsellisten sin.
  • Inngå avtaler med diverse lan, hvor dem sponser deg for å skrive reportasjer fra lanet (eller at du sender en venn som får samme deal). Ta bilder og skriv en detaljert rapport fra eventen.
  • Bildegallerier fra forskjellige lan. Gi brukerene mulighet til å kommentere på bildene, samtidig som det er lett og oversiktelig å finne fram til bilder fra forskjellige events.
  • Send ut nyhetsbrev med updates.
  • Inngå avtaler hvor du legger ut resultatlister fra combos på LAN.

Om du har lyst til å ta steget enda lengre, så er det alltids noen større ting du kan prøve deg på å.
  • Billettsystem. Organiser deg med LANene og ta deg av billettbestillingene deres. Ta en liten % andel, kanskje ikke mer enn 2-5% (Husk, om det er 200 billetter til 150 kroner stykket, så er 5% faktisk 1 500. Om det holdes mange slike LAN rundt omkring så er det jo gode penger for deg.
  • Inkluder seatbooking i billettsystemet.
  • Internweb for combos og annen LANinfo: Opprett internsider hvor LAN crew kan legge ut nyheter direkte på comboen, oversikt over konkurranser og andre happenings. Om folk lager seg brukere, så husk å spar dem til senere. Det kan jo hende flere bruker skal på flere lan senere, og da er det kjekt å slippe å fylle ut brukerinformasjon på nytt.
  • Masseutsendelse av SMS for crew på LAN: Tilby en tjeneste hvor CREW kan sende ut SMS til alle deltagere av LAN'et. Eks: "CS combo starter om 5 minutter".

Det er mange småting du kan gjøre for å tjene. Det enkleste er vel å annonsere for LAN, men vil du dra det helt ut så lønner det seg å ha egne tjenester, slik som mange av de jeg har nevnt ovenfor.

Lykke til med prosjektet ditt!
 

Andreas

Medlem
Geniale ideer... Angående billettsystemet, har du noen ide om hvordan jeg kan gjøre slik at for hver bruker som registrerer seg så blir så så mye penger _automatisk_ overført til min konto automatisk når noen forhåndsbestiller. Eller,m jeg vet hvordan jeg skal lage hele systemet, men hvordan skal jeg gjøre slik at pengene blir automatisk overført til min konto også? Da må jeg vel dele opp prisen til beløpet som brukeren skal ha og beløpet jeg skal ha og så må man betale først f.eks. 145 kroner til LANet og så 5 kroner til meg... Noen ide om hvordan det kan gjøres? Og finnes det noen ferdige betalingstjenester som kan brukes her?

Og så er jeg ikke helt sikker på om det finnes noen leverandører av lan-utstyr som benytter seg av affiliate... Skal jeg bruke Google Adsense her?
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Du må høyst sannsynlig bygge et betalingssystem selv, hvor du enten sender alle pengene til dem med en gang også oppfølger med en faktura på det beløpet du har krav på (du har jo oversikt over hvor mange bestillinger som er blitt gjort siden det går gjennom deg!) eller at du tar alle pengene og overfører på egenhånd den rettmessige summen til dem, og beholder den andel selv.

Men jeg råder deg å starte med det andre først. Kalender, nyhetsbrev, bilder og reportasjer fra lan. Få litt trafikk på siden først, for det er ingen som vil bruke deg som billettjeneste hvis siden din er død...
 

Andreas

Medlem
Så klart! Takk, takk ;) Men jeg er ikke helt sikker på hva nyhetsbrevene skulle inneholde... Forslag?
 

Andreas

Medlem
Jeg har mplaner om å sette opp en side for nyheter også, med forskjellige kategorier: artikler, guider, nyheter og reportasjer. Burde det gå greit eller synes du jeg skal ha en egen side for reportasjer? Og så skjønte jeg ikke hva du mente med det bildegalleriet...

Når det gjelder internweb... Hva tenkte du på da? Gjøre slik at alle lan kan få en nettside som heter f.eks. lanet.lansiden.net?
 
Topp