Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Late folk som liker best kopi og lim istedenfor å bruke hjernen!

Status
Stengt for ytterligere svar.

david.

Medlem
Det irriterer meg. Fy faen sjekk dette:

Min side.

Stian sin side.

Det værste er at jeg var i samtalen med fyren om hvordan man får trafikk til disse sidene osv.

Så mye har han gjort:

1. Brukt X antall kr på the viral script - ikke gadd han å kode noe så enkelt heller
2. Brukt X antall minutter på å finne noen passende bilder - noe han ikke lyktes med, bildene ser ut som tatt i studio
3. Brukt X antall sekunder på å bytte fargene på min stylesheet - dette ble ikke pent
4. Brukt X antall minutter på å registrere en annen versjon av dette dommenet.
- bare å legge til noen "-". DA!
5. Brukt X antall sekunder på å kopi -> lim teksten, navn og resten fra min side.

Okei, disse sidene er ganske enkle saker og det behøver ikke å ta all verdens tid å fikse en slik en, men herregud det går da an å bruke hjernen litt. Hva med å ikke bruke samme navn som en allerde eksisterende side, finne på egen historie osv.?

Håper denne Stian ikke tjener en hundrelapp på siden (noe jeg er ganske sikkert på at han ikke vil gjøre) og går i minus - han har jo tross alt brukt en del penger på the viral scripts og domenet. Jeg betalte bare for domenet. Hadde vist et par time til å kode noe så enkelt!

Kopi denne også du.
 
Sist redigert:

Stian

Medlem
Hva er problemet ditt? Det finnes hundrevis av slike "revenge sites" der ute, og jeg kan ikke si din side er orginal i forhold til de andre.

Domenet beklager jeg.. Som jeg sa i PM, så mente jeg ikke å bruke det samme navnet som din ihateyounatalie. Du kan godt få domenet av meg, hvis det er sånn.
 

picxx

Well-Known Member
Noen av dere som har rettighetene på de bildene dere bruker?
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Vel, for å si det slik så er det ikke første gang jeg ser en slik side!.

Og det står stort sett det samme på alle sammen. og de ser helt like ut design messig.. tror ikke det er noe som han nødvendig vis har stjålet fra deg..
Navn og slike ting er jo en annen sak.. men blir det samme som om jeg har domenet sol.no og så kommer en å kjøper sola.no.. det er jo bare en A .. men fortsatt forskjellig.. synes ikke det er noe vits i å bry seg.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
picxx: det er som å pisse offentlig, det er ikke lov men du gjør det likevel; sjansen for å bli tatt er mini-mini-minimal. Uttalige nettsider viser disse bilene uten at de nødvendigvis eier rettighetene.

Har du rettighetene på bildet du bruker som avatar? : P

Men men det er ikke poenget med denne.

Hva er egentlig poenget med tråden da? Jeg syns egentlig ikke du har noe du skulle ha sagt david. Selv bryter du loven med dette nettstedet, og samtidig sitter du og klager på at andre gjør det samme som deg selv.

Du har jo ikke stort du kan gjøre ved og følge lovens lange arm her heller ettersom du selv ikke helt har forstått hva lover og regler er for noe, enda du attpåtil er blitt gjort oppmerksom på dem.
 

david.

Medlem
Vel, for å si det slik så er det ikke første gang jeg ser en slik side!.

Og det står stort sett det samme på alle sammen. og de ser helt like ut design messig.. tror ikke det er noe som han nødvendig vis har stjålet fra deg..
Navn og slike ting er jo en annen sak.. men blir det samme som om jeg har domenet sol.no og så kommer en å kjøper sola.no.. det er jo bare en A .. men fortsatt forskjellig.. synes ikke det er noe vits i å bry seg.

Ånei, så det er ren tilfeldig at historien og navnet er 100/100 lik? Hva med "This photo has not been unlocket yet-" bildene? Er det ikke mine bilder?

Sammenlign css- stilsettet mitt og hans, ser du noe forkjell? Du kan til og med sammenlig html-koden, bortsett fra bilde-urlene er det den samme. Til og med den rounded-corner js filen er den samme med samme filnavn også.

Denne fyren hadde spurt meg en del ting om disse sidene tidligere, og han visste om både denne og denne.

Selvsagt så finnes det mange av disse sidene som kjører "standard" designet. Men det finnes ikke to med 100/100 lik historie, navn stylesheet, js osv.

Poenget med disse sidene er å tjene lettjente penger, og her er det også lov å bruke hjernen litt!

Hvis du mener ting ikke ble kopiert her, så sorry meg men da er du fullstendig blind.
 

Ståle

Medlem
Er jo ikke noe å lure på. Han har jo kopiert. Men du har også kopiert noe, nemlig bildene. Blir litt dobbelmoralsk at det er greit å kopiere bilder, men ikke tekst/design.
 

david.

Medlem
Hva er egentlig poenget med tråden da? Jeg syns egentlig ikke du har noe du skulle ha sagt david. Selv bryter du loven med dette nettstedet, og samtidig sitter du og klager på at andre gjør det samme som deg selv.

Du har jo ikke stort du kan gjøre ved og følge lovens lange arm her heller ettersom du selv ikke helt har forstått hva lover og regler er for noe, enda du attpåtil er blitt gjort oppmerksom på dem.

Derfor starta jeg tråden. Det er lettjente penger, men herregud man må da i det minste løfte en finger. Jeg klager på at en person jeg hjalp angående disse sidene lager en 100/100 kopi av min side.

Loven - med snille ord - gir jeg rett og slett faen i. Jeg ser ikke på disse sidene som en måte å bryte loven på. Slutt å være så nøye på dette med kopibeskyttet bilder og alt i den dur; dette er internett.
 

Ståle

Medlem
Loven - med snille ord - gir jeg rett og slett faen i. Jeg ser ikke på disse sidene som en måte å bryte loven på. Slutt å være så nøye på dette med kopibeskyttet bilder og alt i den dur; dette er internett.

Er vel slik holdning han som har kopiert siden din har også... :rolleyes:
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Derfor starta jeg tråden. Det er lettjente penger, men herregud man må da i det minste løfte en finger. Jeg klager på at en person jeg hjalp angående disse sidene lager en 100/100 kopi av min side.

"Derfor" er poenget med tråden? Hva er "derfor" for noe? Det forteller ikke meg hvorfor du i det hele tatt nevner at noen har kopiert din nettside.

Loven - med snille ord - gir jeg rett og slett faen i. Jeg ser ikke på disse sidene som en måte å bryte loven på. Slutt å være så nøye på dette med kopibeskyttet bilder og alt i den dur; dette er internett.


Du gir "rett og slett faen" i loven, og sitter og klager på at andre gjør det samme som deg. De har gjort akkurat det samme som du har gjort, brutt loven, stjålet av andre, bruker innhold dere ikke har lov til og bruke. Nå, Hva i huleste er det store problemet?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Så du klager over at folk stjeler koden til nettsiden din, men gir totalt faen i de med opphavsrettet på siden fordi det er "internett"? For å si det slik, hadde jeg visst hvem som eide de bildene hadde jeg sendt de en mail tvert og tipset om siden din i håp om at det kom et saksmål din vei. Makan til dobbeltmoral og tåpelige kommentarer har jeg ikke sett på lenge.

Negativt ryktepoeng fra meg!
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Derfor starta jeg tråden. Det er lettjente penger, men herregud man må da i det minste løfte en finger. Jeg klager på at en person jeg hjalp angående disse sidene lager en 100/100 kopi av min side.

Loven - med snille ord - gir jeg rett og slett faen i. Jeg ser ikke på disse sidene som en måte å bryte loven på. Slutt å være så nøye på dette med kopibeskyttet bilder og alt i den dur; dette er internett.


Jeg må nesten spørre deg om hvor gammel du er for dette virker jo helt bak mål.. Du skriver "Slutt å være så nøye på dette med kopibeskyttet bilder og alt i den dur; dette er internett". Da kan jo denne Stian bare lage slike sider han da? for det er jo det du sier akkuratt nå..

Først så er det så dumt å ikke bruke sine egene ting og egen hjerne, men du kan gjøre hva du vil? virker jo helt absurd
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp