Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Late folk som liker best kopi og lim istedenfor å bruke hjernen!

Status
Stengt for ytterligere svar.

david.

Medlem
Er vel slik holdning han som har kopiert siden din har også... :rolleyes:

Nei, det er det ikke. Jeg ville ikke laget en kopi av webforumet, altså web-forumet.no, med samme style, bare fordi det finnes en rekke andre forum på nett som omhandler det samme.

Nå har jeg brukt bilder som noen bevist la ut på nett for at nettopp disse skulle bli sett.

Jeg ser ikke noe galt i å bruke på mitt nettsted et bilde av en hund jeg fant med google. Men f.eks hvis jeg kopierer webforumet-banneren, redigerer denne og bytter webforumet med web-forumet, da gjør jeg noe galt. Samme om jeg hadde brukt akkurat den samme banneren. Men, å bruke et bilde som noen bevist la ut på nett for at nettopp den skal bli sett, det ser jeg ikke noe galt i!
 

peterandrej

pensjonert moderator
off-topic i denne svært givende diskusjonen:

Er det bare meg som lurer på hva hun derre Emilie egentlig heter? Og mer viktig: finnes det flere bilder av henne? Filmer?

Hun var snadder ass..
 

david.

Medlem
Så du klager over at folk stjeler koden til nettsiden din, men gir totalt faen i de med opphavsrettet på siden fordi det er "internett"? For å si det slik, hadde jeg visst hvem som eide de bildene hadde jeg sendt de en mail tvert og tipset om siden din i håp om at det kom et saksmål din vei. Makan til dobbeltmoral og tåpelige kommentarer har jeg ikke sett på lenge.

Negativt ryktepoeng fra meg!

Nei, ville ikke brydd meg en smule om noen kopierte akkurat disse sidene. Det at nettopp en person jeg hadde en samtale med om disse gjør nettopp det, er svært irriterende spør du meg.
 

picxx

Well-Known Member
Og forresten, å bli opprørt over noe slikt og true med saksmål... det er tåpelig det!

Ikke lenge siden people magazine ble tilkjent erstatning på $1,2 mill. fordi noen hadde snatchet ett (1!) bilde fra dem.
En familie ble også tilkjent en god slump fordi noen hadde brukt bilde av sønnen de hadde på hjemmesiden i et kommersielt prosjekt.

Det som er tåpelig er å stjele bilder til slike sider når man får bildeserier på 20-200 bilder for en $5-6 hos content providers, og samtidig risikerer å få en stevning i posten. DET er tåpelig det!
 

david.

Medlem
Ikke lenge siden people magazine ble tilkjent erstatning på $1,2 mill. fordi noen hadde snatchet ett (1!) bilde fra dem.
En familie ble også tilkjent en god slump fordi noen hadde brukt bilde av sønnen de hadde på hjemmesiden i et kommersielt prosjekt.

Det som er tåpelig er å stjele bilder til slike sider når man får bildeserier på 20-200 bilder for en $5-6 hos content providers, og samtidig risikerer å få en stevning i posten. DET er tåpelig det!

Fint alle har forkjellige meninger om hva som er tåpelig da.
 
Jeg forstår ikke tankegangen til trådstarter. Du vil villig vekk, fritt bruke alt du finner av bilder - selv om det er ulovlig. Samtidig vil du ikke kopiere webforumet.no? Begge deler er jo ulovlig og jeg kan rett og slett ikke se forskjellen.

At en annen e da tar å kopierer din side og dine bilder - jeg gidder ikke sjekke siden av frykt for hva slags bilder som kan møte meg (!), men uansett om det er 100% likt så gjør jo ikke han noe verre enn deg så jeg forstår rett og slett ikke hvorfor du syter slik.
 

SolidHost

Medlem
Skjønner ikke problemet her :rolleyes: Såvidt jeg vet er dette et vanlig skript som ligger tilgjengelig og kan kjøpes av hvem som helst på nettet. Skjønner ikke helt hva det er trådstarter klager over her, dersom det ikke er han som er opphavmannen til den orginale programvaren som er brukt her?
 

Stian

Medlem
Alle kan starte en slik side ved å kjøpe "the viral script". Det er også en gratisversjon ute et sted..

David tilbydte meg scriptet for 3,000 eler et .no domene - hadde jeg da lansert en side tror jeg ikke han ville sagt noe. Jeg valgte uansett å få det koda selv..

off topic: Hvorfor må mine poster godkjennes av en moderator før de vises?
 
Jeg tjener blant annet penger på å selge bilder på nettet. Ikke akurat lett-tjente kroner, men det er da noe. Trådstarter er tydeligvis for ung eller umoden til å forstå at det blir stilt spørsmålstegn ved hans holdninger og handlinger. Trådstarters "fortvilte situasjon" vekker ingen sympati hos meg. Som trådstarter selv sier; Det skjer faktisk verre ting i verden....
 

gano

Medlem
Her er en enda grovere. Dette er en sak på Storbytur.no:
Statens Museum for Kunst i København | Koebenhavn.no.

For noen uker siden gjort oppmerksom på denne: Billig-ferie.net.

Nettstedet har stjålet bilder og tekst fra Storbytur.no, men de har i sitt hastverk med å legge ut innhold glemt å fjerne fotografens navn i alt-taggen på ene bildet.

Uansett, vet ikke hvem som driver nettstedet siden det er skjult bak Whois Guard. Jævla irriterende ...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ser forsåvidt ikke noe poeng å fortsette denne tråden, da det er ganske opplagt at trådstarter er ung, umoden, mangler respekt for immaterialrett og er kanskje en smule dum.

Om ingen har noe nytt å legge til i denne saken så anser vi den som "stengt".
 

picxx

Well-Known Member
Tråden er stengt
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp