Kjapp og trygg hosting for Wordpress

LED belysning

Travellingman

Nettgrunder
Det er vel opp til flere her inne som driver med nettbutikker innenfor belysning. Men jeg synes det er en liten jungel der ut når det kommer til å konvertere fra gamle systemer og over til LED pærer.

Har bladd meg gjennom en del sider nå både i mindre nettbutikker, og hos noen av de store aktørene som Ikea og Clas Ohlson. Så her er min case:

På badet mitt har jeg 3 stk 50 watts halogenpærer av typen GU10, jeg ønsker å bytte disse ut med noe tilsvarende i LED.(Trenger ikke være dimbare)
8873351708702.jpg


Hva skal jeg da velge? Jeg har som sagt ikke dimmer på badet, men ser allikevel att mange av pærene i nettbutikkene er dimbare og dermed også dyrere.

Jeg sliter altså litt med å finne noe som tilsvarer 50 W. Men i og med att LED pærer bruker mindre strøm utvikler de også mye mindre varme, så jeg antar att det ikke skulle være noe problem og bruke noe som tilsvarer mer enn 50 W.

Noen tips her om hvor jeg kan finne noen pærer til mitt formål som ikke koster skjorta? ;)
 

Tonny Kluften

Administrator

Travellingman

Nettgrunder
En hovedgrunn til att jeg ønsker å skifte er att halogenpærene ryker alt for tidlig. Nå er det 4 stk som har gått på 2 år, vet ikke helt hvorfor det i grunn.

Jeg antar att ledlyspærene er mer solide i så måte?
 

Tonny Kluften

Administrator
Nå er det 4 stk som har gått på 2 år, vet ikke helt hvorfor det i grunn.
Jeg antar att ledlyspærene er mer solide i så måte?

Det er bare en grunn til at de går ofte, det er fordi fabrikantene ønsker at du skal kjøpe nye ofte (dette kunne jeg skrive mye om:rolleyes: ).
Noen ledlyspærer går også, det er bare elektronikk, bra og dårlig...
Men de jeg nevner over her holder selvsagt lenge :D
 
Topp