Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ledige flyvinger hos flyselskaper

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Noen som har noe anelse om hvordan man kan søke gjennom ledige flyvinger hos flyselskaper som Norwegian, Sterling osv? Selvfølgelig med ledig plass, pris osv.

Jeg jobber med å skal utvikle et system som søker gjennom ledige flyseter, men klarer ikke finne noe som helst slags informasjon om dette..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg synes nå egentlig ikke det var så mye glupt å hente ut av den nettsiden heller. Har tenkt å ringe til Norwegian i morgen å høre hva dem sier, men jeg hadde håpet at det var noe jeg kunne gjøre allerede nå i dag!
 

picxx

Well-Known Member
Har dem oppdatert tilgang til Norwegian, Sterling og de andre som flyr i Norge sin database da?

Vet ikke om det finnes en slik database over flyvninger kun i norge.
Vet at charterselskapene har en slik database, men har faktisk ikke sett noen side enda hvor man kan søke på tilgjengelige plasser på spesifikke ruter i norge, kun ruter/pris og hvilket selskap som selger (kelkoo etc.).
 

picxx

Well-Known Member
Synes det ser ut som de kun bruker dyplinking fra tradedoubler eller noe slikt for å hente priser jeg. All bestilling blir jo videresendt til selskapets side, og det er jo også oppgitt en mengde med avganger hvor flyselskapets side kommer opp med "ingen ledige plasser".
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det hørtes da ut som både en tungvin og usikker måte (om et av flyselskapene da endrer litt i designet funker jo ikke systemet til flybilligst.com). Kan da umulig være så tungtvin for dem.

Når jeg trykker meg videre til selskapets side, så opplever jeg heller ingen tradedoubler redirect. Iallefall ikke på de jeg testet. Men det er jo en helt annen sak, bestillingen hadde jeg tenkt å redirecte selv. Det var bare det med hvordan jeg kunne søke gjennom ledig plass på flyene til forskjellige destinasjoner, samt få oppgitt pris!
 

Mats@TD

Medlem
Flybilligst, Reisbillig, Onindo osv. skraper stort sett sidene til de forskjellige flyselskapene/reisebyråene.

De færreste har adgang til APIene eller Amadeus o.l - rett og slett fordi det koster penger å gjennomføre søk i disse tjenestene.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Så det er altså tillatt og skrape disse sidene?
Jeg er i kontakt med tradedoubler nå, men de jeg har møtt så langt kunne ikke svare sikkert på noenting, men dem trodde det skulle være mulighet for å benytte en API dem hadde. Venter i spenning på svar og håper det går like lett med de andre flyselskapene som flyr i norden.
 

Mats@TD

Medlem
Om det er tillatt er opp til hver enkelt reisebyrå som er med i TradeDoubler. Jeg vet f.eks. at Norwegian har satt en stopper for dette hos noen av våre partnere. Ander har ingen problemer med det, men det må jo selvsagt gjøres på en måte som ikke overbelaster den aktuelle annonsøren. I tillegg må du huske at den minste endring hos annonsør, betyr en ikke fungerende reisesøk hos deg.

TradeDoubler har ingen problemer med skraping, så lenge ikke TradeDoubler URLen brukes før brukeren aktivt går til annonsøren. Det er mange affiliates, både i Norge og utlandet som skraper sider og lager flysøk av dette. TradeDoubler har ikke tilgang til noen reise-API såvidt jeg vet enda. Jeg vet at det har vært arbeidet en del med productfeeds og reiseaktører, uten at dette er kommet live enda.

Er det TD i utlandet du har vært i kontakt med? Jeg har iihvertfall ikke fått noen henvendelse fra deg eller andre om API eller reisesøk generelt. Det er meg og min kollega som stort sett sitter på den kunnskapen hos oss. Som jeg nevnte i forrige innlegg, så er problemet med APIer som Amadeus at du må betale for hver eneste søk. Da blir det fort dyrt og det er grunnen til at reisebyråene ikke ønsker å gi tilgang til dette til affiliates.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har ikke vært i kontakt med TD, for dere tilbyr vel ingen reiser? Jeg har så langt vært i direkte kontakt med Norwegian, og dem jeg snakket med der sa dem skulle se om dem ikke kunne gi meg tilgang til en API. Avventer fortsatt svar..
 

Joachim.W

New Member
Vi har også slitt litt med dette. Enn så lenge velger vi denne løsningen (se høyre marg): GuruGuiden.no :: Les Anmeldelser for Stavanger (by i Norge) .
TradeDoubler / Kelkoo. Ikke helt det du ønsker deg, Kenneth, men det er iallefall en mulig løsning.
Vi får relevante priser til og fra reisemålet det dreier seg om, i dette tilfellet Stavanger. Kelkoo gir oss ikke alltid perfekt informasjon, men det er ikke så halvgærnt. Iallefall gir det brukerne en mulighet til kjapt å kunne finne priser og avganger.
 
Topp