Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Leie inn telefonselgere

Gomlers

Member
Hei, lenge siden alle sammen. Jeg feiret jul litt for lenge gitt... men uansett:

- Er det noen som har peiling på hvor jeg skal henvende meg for å få tak i et par drevne telefonselgere? Og om dere vet hva slags priser jeg kan forvente meg.. tar de provisjon, jobber de på timespris.. noen som vet om noen "frilanstelefonselgere"?

Jeg trenger noen til å selge annonseringsplasser.. gjerne opp mot 300-500 salg, og en stor del av norske firmaer kan være aktuelle for en plass (Det er ikke en katalog, og heller ikke rene link-oppføringer) - men mer ønsker jeg ikke å si når jeg vet det finnes for mange lurkere rundt omkring, som ville vært altfor interessert i å brenne hele prosjektet mitt ;)
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Sorry.. burde ha forutsett den der ;)

Jeg tar meg av halvparten selv, og overlater den andre halvparten til en kamerat som jobber som telefonselger. Jeg oppretter 2 ekstra linjer som jeg kjører fra kontoret, og jeg betaler kameraten min 50% av salget for hvert salg.

Jeg tenkte at jeg iallefall kunne prøve dette først, for å se om jeg fikk kuttet noen utgifter på den måten. Skulle det ikke bli suksess, så har jeg såpass mange bedrifter i markedet, at å "tape" 300 ikke spiller den største rollen - selv om vi jo tar det mest seriøst! - Jeg har ikke kapasitet til mer enn 300-500 uansett...

Men clinton4: Det var akkurat det svaret du hadde der jeg egentlig var ute etter :)
- Takker og bukker
 

Msites Ltd

Livsnyter
Bare et lite tips.... Hvis du skal sette ut salget til TM selskaper bør du legge det frem for flere og slå til på det som passer deg best i forhold til pris, kompetanse etc.

Jeg kunne også gitt deg link til en eller to, men du klarer sikkert å søke opp TM selskaper selv ;-)
 

Pacifer

New Member
- Er det noen som har peiling på hvor jeg skal henvende meg for å få tak i et par drevne telefonselgere? Og om dere vet hva slags priser jeg kan forvente meg.. tar de provisjon, jobber de på timespris.. noen som vet om noen "frilanstelefonselgere"?

De er nok ikke så risikovillige (TM-selskapene). Det som gjelder er fast- eller timepris, og så kan du få lov til å betale bonuser i tillegg.

Skal du ha folk som går på 100% provisjon må du nok hyre og styre dem selv. Men som regel får du det du betaler for også, da.
 
Er også mulig å ha en prøveperiode hos et TM selskap og de koster vel sånn ca. 3-400 kr timen pr selger.

Fordelen med å bruke et slikt selskap er jo også at man får noen som kan dette. Årsaken til at jeg muligens drar opp en gammel tråd (?) er at jeg har vurdert det samme, men kostnadene blir jo noe høye for en ukes prøvetid f.eks - dog om det fungerer - så ville det jo selvsagt lønnet seg. På den annen side skal kanskje en selger bli litt varm i trøya før et prosjekt løsner, noe det kanskje ikke gjøre på en ukes test?
 
Hmm, var det jeg tenkte på når det gjaldt å bli varm i uka. Dessuten tar det jo gjerne et par uker bare å skaffe nok oppfølginger osv. også.

Men et par dagers opplæring og noen dager på telefon bare for å undersøke om det kan fungere tror jeg at jeg vil vurdere. Å bruke en måned på en slik test blir fort litt dyrt...

Men en som er en dyktig selger kan selge hva som helst og tar ting rimelig kjapt.
 

Gomlers

Member
I know Grenland..

Tror egentlig ALLE kan lære seg å bli dyktige selgere, utsagnet "Lær av de som har gjort det før" passer godt inn føler jeg.

Har planer om å begynne innsalget mot slutten av kommende sommer. Går det i bøtta slik jeg har tenkt å gjøre det, skal jeg prøve hos noen telemarketingselskaper, og høre om jeg kan "teste" en løsning i en uke eller no. Lover å komme tilbake om så skjer (noe jeg ikke håper, da jeg håper vi klarer å løse det selv)
 

picxx

Well-Known Member
Men en som er en dyktig selger kan selge hva som helst og tar ting rimelig kjapt.

Sant.
Jeg har jobbet med personer jeg er rimelig overbevist glatt kunne solgt de brukte labbene til bestemora mi uten problem, og det paa provisjonsbasis.

Problemet er aa finne dem :)

Men, de finnes heldigvis :D
 
Topp