Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lenkenettverk - bra eller dårlig?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hva er din formening om lenkenettverk som technett sitt?

Nettverket er veldig åpenlyst, så dem vil aldri bli straffet for å skjule lenker, det er iallefall sikkert.

Tror du det er en fordel eller ulempe å være en del av et slikt nettverk, med SEO og lenkebygging som mål? Begrunn..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå tenkte jeg ikke på technett spesifikt, men lenkenettverk generelt.
Selv har jeg ikke hatt muligheten til å måle. Juiced var med i technett fra starten av.

Men som medlem, så merket jeg aldri noen ulemper ved det. Juiced scorte høyt på alt som ble skrevet om og gjorde det veldig bra SEO messig. Det eneste som gjorde meg usikker er jo disse ryktene om at lenkepartnere er en dårlig ting.
 

Tonny Kluften

Administrator
Internett er jo bygd opp av lenker så lenker er i utgangspunktet positivt. Derfor tror jeg ikke at lenkenettverk er negativt i seg selv. Det spørs hvordan nettverket er bygd opp, men det er ikke alle som er enige med meg når jeg sier at et nettverk som består av helt urelaterte nettsteder ikke er positivt, mens nettverk som har relaterte nettsteder er positivt.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg må bare få sagt at jeg ikke tar ITpro seriøst i det hele tatt...
Forsøk å bruke sidene dems i Opera da... Dem har ikke tilrettelagt dem for Opera i det hele tatt, noe jeg ikke liker fra en side som ITpro...

Selv har jeg hvertfall store problemer med at tekst flyr utenfor rammer og ingenting er på stell.
Om dem ville hatt meg med i nettverket hadde jeg takket nei uminddelbart...

Når det faktisk gleder selve nettverket syns jeg det er ganske smart... Alle medlemmene skaffer sikkert mye trafikk til hverandre...
 

picxx

Well-Known Member
Ettersom alle sidene linker til alle i et slikt nettverk vil ikke lenkene veie så mye som om man setter seg opp et strukturert lenkenettverk. Da tenker jeg på A-B C-D linking, slik at alle sidene kun vil få inngående lenker fra de andre, og man vil ikke få recip lenker på en eneste side. Det fordres dog at man har ganske så mange sider, og det er en super måte å filtrere trafikk til en hovedside man har i tillegg.
 
Topp