Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lenkenettverktråden

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg har en hemmelig drøm om å bygge mitt eget lenkenettverk. Vel, nå er i alle fall drømmen ikke så hemmelig lenger, siden jeg skriver om den her. Utfordringen med å bygge et eget lenkenettverk er å registrere konti hos hostingfirmaer. Derfor er denne tråden plassert under "Hosting"-kategorien her på Webforumet.

Jeg ser for meg at jeg i første omgang registrerer 100 konti hos ulike hostingfirmaer. Jeg plasserer i snitt fem blogger hos hvert hostingfirma. Bloggene handler om ulike temaer.

Dermed har jeg 500 blogger som jeg kan bygge lenker fra. Bloggene kan også til en viss grad lenke til hverandre.

Men jeg behøver hjelp fra deg, kjære medforumdeltaker. Hvilke hostingfirmaer kan du anbefale? Kom med dine tips i denne tråden, værsåsnill.

Dette blir gøy! Og dyrt.

Jeg oppsummerer alle mine erfaringer med de ulike hostingfirmaene her etterhvert som prosjektet skrider frem:
blogg.superaffiliate.no: lenkenettverk
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Tonny,

Det du nevner med å registrere under ulike firmaer, etc. er minst en like stor utfordring som å finne hostingfirmaer.

Godt poeng!
 

Erlend

Medlem
Spennende prosjekt. Det blir mye jobb på deg, men det takler du. Jeg kommer til å følge dette prosjektet!

Har dessverre ingen tips til hosting for deg, i og med at jeg bruker kun Domeneshop og Hostgator.
 

i-net

Medlem
Tonny, med SEO hosting får man uansett samme dns. adresse på alle domene selv om man får forskjellig Class C ip`er, det er jo en veldig enkel "footprint" for Google. Eller ??

Skal ikke si noe negativ om drømmen din webmoney, for jeg liker hvordan du tenker, men lurer på hvorvidt dette vil lønne seg sånn på lang sikt.

Masse linker fra helt nye PR0 blogger har ikke all verdens slagkraft , men på sikt kan dette selvsagt bli bedre. I tillegg syns jeg kanskje også dette blir en litt i overkant ivrig plan for å "game" systemet, kontra heller å lage produkter av verdi. Eller?? :D
 

i-net

Medlem
kongen: fordi google gir deg minimalt med linkeverdi når man linker masse ut fra 1 webhotell, Class C ip. Dem skjønner mao. at det er samme person som linker til seg selv.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Tonny,

Jeg har opprettet en konto hos seohosting. Så får vi se. Jeg bruker ikke Hostgators egne DNS-servere, men har disse spredt rundt omkring hos ulike registrarer, både i Norge og ellers i verden.

Jeg fortsetter med å registrere individuelle konti hos hostingfirmaer. SEOhosting er mer et eksperiment litt på siden av prosjektet.

Men tøft er det jo å hoste 125 ulike nettsteder med 125 ulike IP-adresser fra samme kontrollpanel.

Til alle: Takk for gode innspill så langt. Jeg holder dere informert!
 

kongen

kongemedlem
Som noen nevnte tidligere i tråden så er det lurt å registrere i forskjellige firma/navn...

Og du må ikke glemme å la være å bruke Google Webmastertools, Analytics, Adwords og alt annet Google samler inn data om deg...

Så må du benytte naboen sin pc for å opprette Youtube konto 1, en annens nabo for å opprette Youtube konto 2, samme med Facebook kontoer og alle andre webeiendommer Google har som du ikke vet om... fordi hvis du skal bruke disse nettstedene til å skaffe trafikk til bloggene så ser Google at kontoene er opprettet fra din pc.

Videre så må du slette Google Toolbar så Google ikke ser du er første person i verden til å besøke bloggdomene1.com som linker til bloggdomene2.com (som du også var den første i verden til å besøke) - og så videre - osv - osv

Og så må du renske alle cookies, midlertidige filer, og all annen surfedata som lagrer seg, *hver gang* før du oppretter en ny blogg fordi Google er på "nesten" alle verdens nettsteder med analytics, adsense, youtube videoer, facebook bokser osv som legger inn små koder på datamaskinen din og samler inn mer data om deg enn du kan forestille deg... Google har din "profil"

Og du må i allefall ikke bruke Chrome

Husk at Google er verdens største maskin, og Google finner ut av nettverket uansett...
 

picxx

Well-Known Member
Du finner noen webhotell her: Webhotell | WebVerksted

Ellers, når det er budsjetthosting du er ute etter, kan kanskje webhostingpad [<--aff.] være en mulighet, med priser fra $1.99 / mnd?
 
Topp