Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lenker i poster

Kassimaja

Geocacher
Jeg satt og lurte på det samme. Tror det har noe med min nye host og gjøre, som ikke er leaseweb forresten... Skal ta det opp med hosten i morgen for å finne ut hvorfor de endrer nettsidene mine.
 

ebrandt

Medlem
Dette oppdaget jeg også for noen dager siden, og har gjort en liten observasjon...

Et av mine domener inneholder bokstaven "å", og av den grunn finnes det et tilhørende "alias-navn" - noe som kalles ACE-adresse. For mitt nettsted er dette:

Kode:
Domain Name................: lån.no
ACE Domain Name............: xn--ln-yia.no

Dersom jeg lager en link her i forumet, og benytter den første adressen så viser denne:

lån.no

Den andre adressen (ACE-navnet) viser:

Lån.no - Forbrukslån og annen finansiering.

Sistnevnte link henter altså <title>-tag'en fra domenet.


Hvorfor vet jeg ikke, men det kan være ACE-navnet gir ekstra funksjonalitet? Og at domener hvor vanlig navn er det samme som ACE-navnet automatisk benytter denne funksjonaliteten..??
 

ebrandt

Medlem
Antar grunnen er at DNSen til lsw redirecter til deira reklamesider om ting ikkje resolver. Om kenneth setter dns til en fornuftig dnsserver fordufter problemet.

Tror ikke det har med Kenneth sin dns å gjøre.. Den avgjør bare hvordan du finner frem til webforumet.no, ikke hvordan webforumet finner frem til deg eller dine domener (evt våre domener).

Men noen som vet NÅR dette oppstod? Det er jo ikke så lenge siden det ble oppdaget et generelt sikkerhetshull i DNS-strukturen (world wide) og det ble patchet og oppdatert på alle sentrale DNS'er rundtom i verden..

Hemmelig samarbeid reddet DNS-serverne - digi.no : Sikkerhet
 

Kassimaja

Geocacher
Jeg klarte heller ikke å finne noe i min kode som skulle tilsi at den teksten skulle dukke opp.
 

picxx

Well-Known Member
Men noen som vet NÅR dette oppstod?

Har vel hatt det fra og til på de aller fleste poster hvor jeg har satt inn en link etter at det ble byttet til leaseweb.(Må inn og redigere omtrent hver gang....trodde det bare var meg jeg, hehe)
Kanskje ta en prat med hosten?
 

vidarlo

Apache-junkie
Tror ikke det har med Kenneth sin dns å gjøre.. Den avgjør bare hvordan du finner frem til webforumet.no, ikke hvordan webforumet finner frem til deg eller dine domener (evt våre domener).
Niks.

For å hente TITLE-taggen på ei side må jo åpenbart vBB koble seg til og hente innholdet på sida. Då må den rette en DNS-forespørsel mot det som er oppgitt som dnsserver i /etc/resolv.conf

Og kenneth - eg rørte ikkje den biten, ettersom den var satt av leaseweb, og såg ut til å funke ;)
 

ebrandt

Medlem
Niks.

For å hente TITLE-taggen på ei side må jo åpenbart vBB koble seg til og hente innholdet på sida. Då må den rette en DNS-forespørsel mot det som er oppgitt som dnsserver i /etc/resolv.conf

Men det forklarer jo ikke hvorfor den returnerer forskjellig svar på mine to adresser.. Disse adressene peker jo mot nøyaktig samme plass..
 
Topp