Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Leter etter et brukbart email liste system

skogtrollet

Medlem
Et gratis et sådan, hvor jeg kan sende ut email til alle om jeg vil. Og en slik periode funksjon, slik at etter vedkommende registrere seg får han en email hver dag, som i et 7 dagers kurs f.eks.
 
Med tanke på det du har prestert her tidligere og at du vil ha noe gratis, vil jeg driste meg til å foreslå at dette er noe du ikke egentlig burde ha problemer med å kode selv. :)

Du lar folk registrere seg i et enkelt skjema og lagrer epostadressene samt tidspunktet for registrering i en database. La også databasen ha et int-felt der du lagrer informasjon om hvor mange av de der dagkursene som er sendt ut.

Når du har databasen er det selvsagt ikke noe problem å sende ut mail til alle som har meldt seg på -- du lager bare et enkelt mailform som sender ting til alle epostadressene i databasen, og passordbeskytter dette slik at bare du har tilgang til det.

Så lager du et lite script som er koblet opp mot databasen og som jevnlig sjekker alle de radene i basen WHERE sjudagerskurset ikke er avsluttet (at antallet kursmailer som er sendt ut er færre enn sju, altså). Hvordan får du scriptet til å sjekke dette regelmessig? Ved å kjøre det på en server som har minst et par besøk i timen (skogtrollet.no holder i massevis). Uansett, la scriptet sjekke alle de relevante radene for sammenheng mellom tid som har passert siden registrering og antall kursmailer som er sendt ut. Dersom en bruker har vært registrert i mer enn ett døgn, og ingen kursmailer er sendt ut, send ut mail nummer en. Dersom en bruker har vært registrert i mer enn to døgn (du kan vel 86400-gangen?) og færre enn to kursmailer er sendt ut, send ut mail nummer to. Gjenta helt fram til sju. Gjenta for alle andre registrerte brukere som ikke har fått alle kursmailer ennå. Og så har du scriptet ditt -- det har tatt deg maks noen timer å lage, og det har ikke kostet deg en krone.

Lykke til!
 

skogtrollet

Medlem
Ja, men er mye kulere om det fins noe gratis. Så slipper man å bruke tid. Unødvendig å finne opp hjulet flere ganger :p
 
Topp