Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lightbox fungerer ikke lenger!

tom3008

Medlem
Hei alle sammen! Sitter med en av websidene mine som åpner 1. November :)
Dette er en Joomlaside og den har fungert PERFEKT, helt til nå...
Light-boxene har sluttet å virke! Når du klikker på noe som opprinnelig var lightbox, så åpnes den isteden i ny fane...

Jeg bruker JCE, om det hjelper noe...

Kan noen hjelpe meg? Alt motas med takk!


Mvh Tom :)
Ps. For eks. vinduer som egentlig skal "poppe" opp når du drar musen over modulen åpnes, men de ser helt rare ut...
 
Det kan være at jQuery biblioteket blir hentet inn dobbelt? Dette har skjedd på Wordpress nettsiden min også, og da var problemet simpelthen det.

Kanskje du ellers må ha noe som hinter Slimbox om at bildet skal åpnes i den. Det pleier f. eks å være en class eller noe med et unikt navn.

Håper dette var til noe hjelp.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
altså, hvis du titter etter i kildekoden din, så ser du at du legger til jquery to ganger (og jquery UI) noe som i seg selv kan skape problemer, i tillegg til mootools, som OGSÅ kan skape konflikter med jquery, og sist men ikke minst kan jeg ikke se noe lightbox-script, så med mindre du har renamet dette til noe annet er det ikke så rart at det ikke funker. Heller stikk motsatt - det hadde vært voldsomt oppsiktsvekkende om det faktisk funka.

...og det er også et godt tips at når du ber om hjelp, så gi så nøyaktig beskrivelse som mulig av problemet. Når du bare linket til forsiden, og du ikke fortalte noe nærmere om hvor det SKULLE ha vært lightboxfunksjoner, så må vi lete gjennom hele sida di for å finne ut hvor du mente å ha det. Da blir det ikke så veldig fristende å hjelpe.
 
Sist redigert:

tom3008

Medlem
Ja...
Men hva er løsningen?, Hva burde jeg gjøre???
Der hvor jeg har satt at det skal være lightbox, er der hvor det står "rute".

Kan du hjelpe meg?? :D
 

tom3008

Medlem
hva du burde gjøre?

1: legg til lightbox-scriptet i <head>
2: fjern EN av hver av de doble scriptene
3: finn ut hvilken plugin/modul som bruker mootools, og finn et alternativ som bruker jquery
Hvordan fjerner jeg en av scriptene da?? :)
 
Topp