Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Like treff ser ulike ut...

Dag Frogner

Supermedlem
Når jeg søker etter ting og får opp nettsiden min blant treffene, får jeg ofte opp to "varianter":

trommeportalen.no • Diskutér trommer, cymbaler og alt annet ...

trommeportalen.no • Diskutér trommer, cymbaler og alt annet ...

Det nederste treffet ser jo normalt ut, mens det øverste treffet kødder til •-tegnet, samt at den gjør om è til é.

Søk på trommeforum på norsk Google så ser dere selv.

Hva kommer dette av?
 

Keanu

Geek
Google har tydeligvis lest siden din med tegnsett ISO-8859 i stedet for det korrekte UTF-8. Usikker på hva som har gjort at den har gjort det, men mulig den leser title før den sjekker encoding-meta-tag.
For å ordne "•" i title, kan du iallefall ha • istedet for •. Ser du har gjort det i siste del av title.

EDIT:

Så litt nærmere på det nå, for å se om det var doc-type som kunne være problemet.
Prøv å valider siden i The W3C Markup Validation Service , så ser du at den ikke er mulig på grunn av tegnsett-problemer.

Problemet ligger trolig i meta-description din, som ser ut til å ikke være UTF-8. Oppdater denne til å være UTF-8, så kan problemet forsvinne. Ser også at meta-description er lik for alle sider (trolig hardkodet), noe jeg vil fraråde. Vil tro PHPBB har tags som gir bedre meta-descriptions.
 
Sist redigert:
Topp