Like treff ser ulike ut...

Dag Frogner

Supermedlem
Når jeg søker etter ting og får opp nettsiden min blant treffene, får jeg ofte opp to "varianter":

trommeportalen.no • Diskutér trommer, cymbaler og alt annet ...

trommeportalen.no • Diskutér trommer, cymbaler og alt annet ...

Det nederste treffet ser jo normalt ut, mens det øverste treffet kødder til •-tegnet, samt at den gjør om è til é.

Søk på trommeforum på norsk Google så ser dere selv.

Hva kommer dette av?

Keanu

Geek
Google har tydeligvis lest siden din med tegnsett ISO-8859 i stedet for det korrekte UTF-8. Usikker på hva som har gjort at den har gjort det, men mulig den leser title før den sjekker encoding-meta-tag.
For å ordne "•" i title, kan du iallefall ha • istedet for •. Ser du har gjort det i siste del av title.

EDIT:

Så litt nærmere på det nå, for å se om det var doc-type som kunne være problemet.
Prøv å valider siden i The W3C Markup Validation Service , så ser du at den ikke er mulig på grunn av tegnsett-problemer.

Problemet ligger trolig i meta-description din, som ser ut til å ikke være UTF-8. Oppdater denne til å være UTF-8, så kan problemet forsvinne. Ser også at meta-description er lik for alle sider (trolig hardkodet), noe jeg vil fraråde. Vil tro PHPBB har tags som gir bedre meta-descriptions.

Sist redigert:
Topp