Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Linkbygging og Google

joonad

New Member
Hello
Jeg lurer litt på hvor mange linker det er fornuftig å lage i slengen. Jeg har for øyeblikket en liste på XX antall blogger, og poster haugevis av linker dit. Imidlertid kom jeg over en artikkel et eller annet sted om 'google footprint,' altså hvor stort avtrykk du legger igjen etter deg i fht google.

Er det sånn at man bør unngå å poste 1000 links til (for eksempel) 10 sider på et domene per dag? Er det mye, og kan man risikere at google tar affære?

Kort sagt, finnes det noen øvre grense for hvor mange linker man bør poste per døgn?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er nok ikke noe offentlig fasitsvar på det spørsmålet ditt..

Min mening er at det avhenger av størrelsen på nettstedet ditt. Hvis domenet ditt ble opprettet i går og siden er oppe i dag, så kan det fort bli trøbbel om du har 10 000 innlenker fra en masse nettsteder som ikke er av høy autoritet. Om du derimot driver et nettsted som har vært på banen stund og ofte får nye innlenker, så ville nok ikke 10 000 nye innlenker på en dag være noe problem.

Jeg tror heller du bør være forsiktig med at de XX bloggene dine er nettsteder uten autoritet og at du kanskje kjører samme post på dem alle..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
ja, er nok sant det.. du kan ikke skyte på med tusenvis av lenker en dag, for også kutte det ned til null eller nesten ingen. Eneste måten å komme seg unna det er hvis det er en nyhetssak hvor nettsiden din har en sentral sak.

Google har faktisk en egen algoritme som oppdager når noe er omtalt i media, slik at dem midlertidlig kan pushe de relevante sakene fram i Google.
 

picxx

Well-Known Member
Spiller ingen rolle hvor mange innlinker du får i løpet av en dag, all den tid du greier å spre disse på forskjellige C-klasser slik at det ikke ser ut som du bygger 1000 forskjellige blogger på din egen dedikerte server.

Også rett som det blir sagt over, at det ser sikkert bedre ut for google om du får 10 innlinker hver dag i 100 dager enn om du får 1000 innlinker på en dag.(Kan bli oppfattet som kjøpte linker om du plutselig får en hel masse innlinker, men det er vel også eneste faremomentet).
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Selvfølgelig har det en betydning om du i en kortere periode får tusenvis av lenker, og brått over natta går det ned til null per dag. Da har det nok ingenting å si om dem står på forskjellige c-klasser, om google flagger siden din for en manuell evaluering..
 

joonad

New Member
Det er akkurat det siste der jeg er spent på. Jeg holder på å teste litt nå; skal si ifra hvordan det går.

Nå poster jeg ikke den samme posten hver gang heller. Da ville jeg tro at man ber om å bli lagt merke til av google, og ikke på en positiv måte.
Alt ved postene er derfor unikt: noen poster på bloggene er helt uten linker, linkene varierer til forskjellige sider på de domenene jeg vil linke til, domenene varierer selvsagt, lengden på postene er forskjellig, etc etc. Vi får se, jeg skal si ifra hvis det skjærer seg fullstendig :)
 
Topp