Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Linke direkte til annonsør

pelle

New Member
Hei,

Jeg har lett side opp og side ned. Nå spør jeg direkte!

Hvordan går jeg frem for å knytte min tradedoubler id til en google adwords annonse?

Jeg tenker her å drive trafikk direkte inn til en nettbutikk, gjennom å kjøpe helt spesifikt søkeord.

Håper noen kan bistå :)
 

zapotek

Medlem
Jeg skjønner ikke helt. Tradedoubler og Adwords har ingenting med hverandre å gjøre. Kan du forklare litt nærmere hva du mener?
 

pelle

New Member
Selvfølgelig!
Si jeg jobber med Bokkkubben, lager en annonse i Google med Bokkklubben og sender all trafikk direkte til Bokklubbens nettsider. Hvor i løypa får jeg da registrert min unike tradedoubler-url, siden trafikken og brukeren ikke vil gå gjennom noen egenlagd landingsside (Direktelinkning altså). Håper jeg ikke ble for omstending :)
 

adeneo

Medlem
Jeg tok den fortsatt ikke jeg?

Skal du lage AdSense annonser for en side, og så ha kommisjon gjennom TradeDoubler for all trafikk AdSense annonsen din lager til den eksterne siden?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Du må jo da bruke annonselinken hos TD som webadresse! På samme måte som om du skulle lagt den inn på din egen side!

Og, hva er det dere andre ikke forstår????

Han ønsker å annonsere på adwords og sende trafikken direkte til annonsøren......i stedet for å gå gjennom en landingsside
 

picxx

Well-Known Member
Hvis det går, så er det veldig black hat, og man vil kjapt få stengt sin adwordskonto.

Hva er det som er blackhat med dette?
Er jo ikke så lenge siden google forandret adwords TOS for å umuliggjøre dette.
På FB f.eks. går dette helt fint.
 

zapotek

Medlem
Hei Pelle, du kan lese mer detaljert om dette på Tradedoubler sine sider. Logg deg inn på kontoen din og se menyvalget: Hjelp->Manualer->Søkeord

Vær obs på at ikke alle annonsørene tillater dette, så sjekk reglene for hvert enkelt program. Usikker på om dette er lov med Adwords lenger, men det finnes jo flere nettverk hvor du kan kjøpe klikk, f.eks. Scandinavian AdNetworks.
 

adeneo

Medlem
Og, hva er det dere andre ikke forstår????

Slapp av, det var bare litt diffust beskrevet?

"Jeg tenker her å drive trafikk direkte inn til en nettbutikk"
"Si jeg jobber med Bokkkubben, lager en annonse i Google med Bokkklubben"

Jeg trodde først det var en nettside vedkommende selv eide, ettersom det står "si jeg jobber med bokklubben", og det ville vært lite hensiktsmessig å betale kommisjon til seg selv, derfor spurte jeg som det var slik at man ønsket å annonsere for en ekstern side hos Google og motta kommisjon for den trafikken en slik kampanje måtte generere, noe som så vidt jeg vet ikke er tillatt lenger men var vanlig før.
 

pelle

New Member
Det stemmer..Msites forklarte det litt enklere enn meg, altså annonsere på adwords og sende trafikken direkte til annonsøren i stedet for å opprette div landingssider.
 
Topp