Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Linke mellom egne nettsteder

zapotek

Medlem
Som de fleste andre her på Webforumet så har jeg mange nettsteder. Jeg er dog veldig forsiktig med å lenke mellom dem, for ikke å påkalle meg o'store Google's vrede (spesielt når det gjelder urelaterte nisjer).

Er dette idiotisk av meg? Går jo glipp av mye god linkjuice på denne måten. Hva er folkets mening?
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis du har ledig plass er det en mulighet å sette inn bannere til de forskjellige sidene dine spredt utover. Google sier ikke noe på bannerannonsering, ihertfall ikke nofollow bannere. Da går du glipp av linkjuicen, men det er bedre enn ingenting.
Uansett så vil ikke Google sable deg ned for å ha noen få urelaterte lenker på sidene dine. Lenker som tilsynelatende er urelaterte ifølge Google kan også være nyttige lenker for brukerne av siden din. F.eks kan en side om babyer ha en nyttig lenke til en side om snekring fordi babyfaren skal snekre vogge til poden. Google tar selvsagt høyde for slikt.
 

Wilma

Medlem
Jeg linker mellom flere av mine relaterte og urelaterte websider. Pleier som oftest å gjøre dette ved å kalle de andre sidene partnere. Det hender også at jeg skriver kort om hva siden dreier seg om, da med relevante søkeord rundt. Skriver jeg en artikkel på side A, der side B er en ressurs, linker jeg også mellom dem.

Alle sider jeg kobler sammen er oppgitt i samme google webmaster tools konto. Dette er mao ikke noe jeg prøver å skjule.

Kan ikke si om det har negativ innvirkning, for jeg vet jo ikke hva resultatet ville vært hvis jeg ikke hadde gjort dette.
 
Topp