Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Linke til domene som ikke er domene enda?

Micronetwork

New Member
Har fått meg en virtuell server WIN2008
Har opprettet flere domener på den.
Spørsmålet er: Når jeg har laget en webside for en kunde, er det mulig og sende en link til kunden så han kan se siden uten å ha et domenenavn å vise til?

Eks : MinIPadresse domenenavn

Har prøvd med subdomener, får da problemer med at web.config filen blander seg med web.config filen på hoveddomenet.
Hvordan gjør dere det? er det noen muligheter eller må jeg bruke noen testdomener for dette?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg aner ikke hvor du finner den infoen, men på min server kan man vise og bruke siden uten domene. Jeg kan vise enkeltkontoer ved å gå inn på dem direkte via IP-adressen til serveren.

F.eks: IP-adresse/konto
 

Micronetwork

New Member
peterandrej. Det er løsningen jeg leter etter!
svært vanskelig å finne noe om dette.

Bjørn Andersen,
Bruker web.config fil så hoveddomenet som også har en web.config fil vil blandes med web.config filen som ligger i subfolderen. (arver egenskapene)
 

nag

Medlem
Dersom den websiden du skal teste for en kunde skal være uavhengig av det du har på "hoveddomenet" så må du vel opprette en virtual directory på rotmappa til denne siden. Da vil dette bli oppfattet som en frittstående webaplikasjon og skal ikke påvirkes av det som ligger i andre mapper. Navnet på virtual directory må være lik det du vil skrive som "konto" i eksempelet (IP-adresse/konto). Dette burde da bli fanget opp av IIS og sendt videre til .net maskineriet.

Har du remote tilgang på serveren så du kan bruke IIS konsolet eller kåler du med ett eller annet kontrollpanel? Hvis du har remote tilgang er det like greit å lære seg å bruke IIS konsollet først som sist. Da har du full kontroll.

På serveren kan du teste _http://localhost/navnpåvirtualdirectory Det skal fungere.

Edit:
Kanskje du finner noen tips her: ASP.NET tutorials: What is a Virtual Directory and how to create it?
 
Sist redigert:
Topp