Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Litt lite utbetaling..?

pleb

Medlem
Har egentlig merket at det blir mindre og mindre prosentvis utbetaling av de pengene som står på Tradedoubler-kontoen min.

Denne måneden sto det for eksempel rundt 8500,- NOK da lønnen skulle utbetales. Det ble utbetalt i overkant av 2000,- NOK - som naturligvis var en del unna det jeg hadde håpet på og regnet med.

Ender jo bare opp med at jeg samler opp en hel masse penger jeg ikke er sikker på at jeg skal få utbetalt.

Sånn cirka den samme ratioen mellom utbetalte og "utestående" penger kunne det skiltes med forrige måned.

Andre som merker samme trenden?

Adservicemedia på sin side utbetalte en god slump penger i sin helhet nå for noen dager siden...
 

metallian

Medlem
Jeg har hatt over lengre tid nå penger "i rødt" hos TD, gjelder både TD-NO og TD-DK, er blitt sånn at jeg bevisst velger andre nettverk der det er mulig.

Er ikke så store summene, er jo bare på hobbynivå jeg driver men når det samles opp mer enn det betales ut så er det ikke mye motiverende....
 

arve

Medlem
Ser enda verre ut her pleb, hovedsakelig p.g.a. Dansommer som har stått utestående over ett år.

Synes det er på tide de pengene blir inndrevet nå.
 

picxx

Well-Known Member
Man har ingen garanti for å få pengene sine selv om disse står på konto hos TD.
Netbooster/guava er vel de eneste som garanterer for at affiliates får pengene, selv om annonsør går konkurs eller på annen måte lar være å betale.
 

pleb

Medlem
Det er mulig jeg ser litt simpelt på det, men en ganske god forretningsidè må vel være:

1. Sett opp nettbutikk.
2. Bli med i Tradedoublers affiliateprogram.
3. Selg masse varer gjennom heftige provisjoner og gode lovnader.
4. Dropp å betale regningene dine.
5. Legg ned nettbutikken eventuelt slå deg konkurs.

= PROFITT.
 

metallian

Medlem
Er det bare hos meg datoene endres for disse betalingene? Bla for Aker Biomarine så er denne flyttet med minst et år tror jeg, så jeg vet ikke lenger når det egentlig var disse skulle vært betalt- de står med frist høsten 2012 hos meg nå. Et annet selskap har flere ubetalte hos meg og der er den ene flyttet til mars 2013 nå.... håper det betyr at det er noe på gang der da.
 

looper

Medlem
Har egentlig bare valgt å styra unna TD, litt på reiser der forsatt men det er veldig lite. Resten går til Adserivce, som ligger 99,9% ajour hver måned.

Føler at TD skyter seg selv i foten slik som de holder på.
 

Bjrl

Medlem
Jeg hadde kontobalanse på ca 54.000 kroner. Fikk utbetaling nå på 8.950 kroner. Dvs ganske nøyaktig en sjettedel av saldoen.

Men ser at allerede i dag er det nye 11.600 + mva som er klar til utbetaling fordi en kunde har betalt fakturaen sin.

Så pengene kommer nok, i allefall dersom det er større og solide virksomheter man markedsfører. Mindre virksomheter er mer sårbare og utsatte for eventuelle konkurser, så der kan man jo risikere noe. Og som vi så i forrige uke gikk solide FotoKnudsen også overende, så man har ingen garanti for noe.

Skal man være garantert utbetaling, er det antagelig en tilværelse som lønnsmottager som er den beste løsningen - og da primært i staten :)
 
Topp