Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Logg inn med Facebook, Twitter og Google+

Tony J

Alle skal få
Hei

Jeg har en logg inn for Facebook. Men de siste dager har Google+ presentert at man kan logge inn på nettsiden sin med Google+. Twitter har allerede dette fra før. Det jeg lurer på er om det er lett å lage en "Logg inn med sosiale medier" så vil det komme en dropdown med de sosiale nettverk jeg har valgt å bruke som logginn på siden, og om dette er lett.

Om det finnes et ferdig script der ute for dette er jo også det interessant og se på og evnt modifisere litt på.

Tony
 

adeneo

Medlem
Det er janrain som er størst på dette, og de tilbyr alt fra WP plugins til fancy løsninger som de tar noen kroner for.

Det er forøvrig ikke noe hokuspokus å lage selv, og alt står greit forklart på dev sidene til de man måtte ønske å bruke. Facebook har sin løsning, Google bruker OpenID, og sist jeg snekret noe sånt var twitter uaktuelt, da de ikke har noen identitetskontroll å snakke om, og returnerer kun brukernavn på twitter, mens de to andre returnerer fullt navn, e-post osv.
 

Tony J

Alle skal få
Oki, jeg skal få utviklet dette selv tror jeg. Som adeneo skrev, developersidene viser hvordan.
 
Topp