Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Logo" i nettleser

pleb

Medlem
Hei.

Har et "problem", eller noe jeg ønsker å endre. Har dette på flere nettsider, men eksempelvis den i signaturen min. Her på Webforumet er logoen til venstre for nettaddressen , mens det på Partyferie kun er en T, som er logoen til templaten jeg bruker.

Er det mulig å få endret denne? Til en palme for eksempel?;)
 
"Logoen" kalles favicon, og du kan velge akkurat hvilket ikon/bilde du vil bruke, så lenge filnavnet til bildet ender på .ico, og bildet er 16x16 px eller 32x32 px. Det fins masse gratis favicon man kan laste ned, google "free favicon", så får du masse treff. Om du vil vite mer om hvordan man lager et favicon selv og laster det opp til siden, kan du lese Lag en hjemmeside > Webdesign > Hvordan lage et favicon.
 

Travellingman

Nettgrunder
Hei.

Har et "problem", eller noe jeg ønsker å endre. Har dette på flere nettsider, men eksempelvis den i signaturen min. Her på Webforumet er logoen til venstre for nettaddressen , mens det på Partyferie kun er en T, som er logoen til templaten jeg bruker.

Er det mulig å få endret denne? Til en palme for eksempel?;)

Om du ønsker å gjøre det enkelt finnes det plugins for å sette inn favicon, søk på cbnet Favicon så finner du den i WP katalogen. Så finnes det jo en del onlinetjenester for å lage egne favicon, her er en FavIcon from Pics -- how to create a favicon.ico for your website
 

pleb

Medlem
Takk for svar!

Er det slik at jeg må skrive inn denne koden i et av stedene der man kan ta "editor" i Wordpress-menyen (?) :
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

Eller må jeg laste den opp via FileZilla på en måte?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Du trenger ikke noen plugin for å legge inn en favicon, det er VIRKELIG totalt unødvendig. Sjekk i mappa til templaten din (evt i en images-mappe i templatemappa e.l.), der finner du en fil som heter favicon.ico. Lag en slik favicon-fil med din egen logo, enten med photoshop (søk etter photoshop favicon plugin så får du lagra i rett format) eller en eller annen nettjeneste, og last den så opp i samme mappa som du fant den opprinnelige, og med samme navn - favicon.ico.
 
Topp