Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Logo til Linuxmagasin

TorsteinO

Art Director & grunder
egentlig ville jeg kanskje ha brukt en grotesk, dvs en "sans-serif-font" (helvetica og liknende), i stedet for en antikva, siden temaet er litt mer "teknisk". Generelt bør du heller ikke ha med tagline/motto/etc i en logo (tenk hvis du skal bruke den veldig liten, da vil taglinen bare bli noe grums under resten av logoen), men f.ex. til en header, så ville jeg ha plassert det enten ut mot den ene siden, eller ut mot den andre, ikke midtstilt.

Hodet på pingvinen ville jeg også ha gjort noe med, det kommer til å forsvinne totalt med en gang størrelsen går bittelitt ned. F.ex - trenger du egentlig øynene på pingvinen? Nei, det gjør du ikke, de er uvesentlige i denne sammenhengen, så dropp dem, og lag heller en litt tykkere linje som utgjør både nebbet og toppen på hodet.

Ville også blåst i den linja under teksten, for ikke å snakke om skyggen på pingvinen. Skygger som det der i logoer er skikkelig no-no :)

Ser ideen med å bruke det oransje på pingvinen som "i'en" i Linux, syns egentlig ikke den er så dum, men det ble muligens litt lite lesbart
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
...og slightly off topic, men når vi først er inne på den slags...
Det er en ganske irriterende orddelingsfeil i den headeren her på WF, det virker rett og slett litt uproft sånn som det er nå. Ja, ordet blir fordømt langt når man setter det sammen, men da ville jeg kanskje heller ha byttet om til "gründere" istedet for "entreprenører", det ligger mye bedre på tunga da også, evt tilogmed bytta om til "for nettgründere" eller "forum/forumet for nettgründere"
 

eightworx

Art Director
Holder på en knapp som atomet fin en fin helvetica og så sjekk mellomrommet mellom bokstavene er rett ikke stol på programmet. Typografien forstår jeg ikke og som Tonny sier burde du ta vekk under teksten. Planlegger du å bruke figuren i logoen har du allerede nok elementer, husk at denne skal kunne stå alene uten å lage for mye bråk.

Ser vell egt ikke jeg heller at det er en pingvin, da linux pingvinen er liten og tjukk, men denne ser ut til være mer elegant og derfor får kanskje folk litt mer assosiasjoner med en fugl. Da linux pingvinen overhode ikke er noe elegant hehe. Det er en rekke gode linux logoer ute, så se litt på de forskjellige distroene sine themes, og logoer så tror jeg du kan få masse inspirasjon.

Satt selv i mange år i linux da jeg ikke hadde råd til Adobe pakken, btw kom til å se det nå at denne logoen ligner villt mye på trommesiden sin?

-as
 

Jan W.

Medlem
Takk for alle tilbakemeldinger.
For å gjøre det klart med en gang. Pingvin er en fugl :D
Det er en rekke gode linux logoer ute, så se litt på de forskjellige distroene sine themes, og logoer så tror jeg du kan få masse inspirasjon.
Joda, men hele poenget er å fremskaffe noe helt nytt. Føler "TUX" er litt vel oppbrukt/misbrukt nå, bla. i alle bloggene som florerer rundt på nettet.
Denne figuren kan assosieres men Linux, som jeg regner med brukerne av nettstedet vil være enig i. Nettstedets målgruppe er nettopp personer med erfaring og interesse innenfor GNU/Linux.

Når det gjelder å fjerne slagordet kan jeg si meg enig. Slagordet er en del av headeren, men ikke logoen.

@eightworx
Ligner den på trommesiden sin?
 

Jan W.

Medlem
Nye logoutkast

Har laget 2 nye utkast til logo. Minimalisme er høyt prioritert.

attachment.php


attachment.php
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
... Minimalisme er høyt prioritert.

I såfall siterer jeg meg selv, siden jeg ikke gidder å skrive alt sammen på nytt (ser du har tatt bort noe, men det er fremdeles en del ting jeg mener du burde endre) :

egentlig ville jeg kanskje ha brukt en grotesk, dvs en "sans-serif-font" (helvetica og liknende), i stedet for en antikva, siden temaet er litt mer "teknisk". Generelt bør du heller ikke ha med tagline/motto/etc i en logo (tenk hvis du skal bruke den veldig liten, da vil taglinen bare bli noe grums under resten av logoen), men f.ex. til en header, så ville jeg ha plassert det enten ut mot den ene siden, eller ut mot den andre, ikke midtstilt.

Hodet på pingvinen ville jeg også ha gjort noe med, det kommer til å forsvinne totalt med en gang størrelsen går bittelitt ned. F.ex - trenger du egentlig øynene på pingvinen? Nei, det gjør du ikke, de er uvesentlige i denne sammenhengen, så dropp dem, og lag heller en litt tykkere linje som utgjør både nebbet og toppen på hodet.

Ville også blåst i den linja under teksten, for ikke å snakke om skyggen på pingvinen. Skygger som det der i logoer er skikkelig no-no :)

Ser ideen med å bruke det oransje på pingvinen som "i'en" i Linux, syns egentlig ikke den er så dum, men det ble muligens litt lite lesbart
 
Sist redigert:
Topp