Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Logo til nettsiden min

mrroy76

Medlem
Hei, lurer litt på hva dere synes om logoen min, eventuellt er det noen som har ett bedre forslag. Skal jeg ha med .no i logoen eller er det ubehøvelig?
Jeg har laget de med transparent bakgrunn. Her er 2 av fargene, alt etter hvilken bakgrunn jeg har i header.

attachment.php


attachment.php
 

Vedlegg

  • ny logo 3dcad_ rød_transp.png
    ny logo 3dcad_ rød_transp.png
    14,5 KB · Sett: 148
  • ny logo 3dcad_ lilla_transp.png
    ny logo 3dcad_ lilla_transp.png
    14,7 KB · Sett: 142

mrroy76

Medlem
tja, er litt enig, men samtig uenig også :) Jeg har laget en 3d modell av 3dcadforum, men da er det vel ikke logo lengre men bilde.

Jeg har gjort en endring som kanskje gjør det hele litt mere beskrivende og interessant. Men er litt usikker på hvilke fargevalg jeg bør ha på resten av siden slik at det harmonerer. Tips taes imot med stor takknemelighet da dette er mitt første prosjekt.

attachment.php
 

Vedlegg

  • logo3dcad.jpg
    logo3dcad.jpg
    54,7 KB · Sett: 134

mrroy76

Medlem
Tanken min bak det bildet er basert på at forumet kommer til og stort sett ha medlemer som er konstruktører og designere. Og alle vi som jobber innenfor en slik bransje har ett forhold til ett slikt bilde. Men jeg er selvfølgelig ikke sikker på om det passer seg inn i en web side. Der har jeg null ekspertise :)
 

mrroy76

Medlem
:) nei si det du, jeg har ikke peiling selv, var bare noe som datt ned på skjermen min. mulig det er bare like greit og ha navnet for seg selv sammens med bildet.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Oi, nå ble det VELDIG rotete. Altså, ikke gjør ting vanskeligere enn de er - hold det enkelt og rent. Hva med å tenke litt gammeldagse blueprints og bruke det som inspirasjon, f.ex. ved å bruke elementer fra gode gamle autocad-tegninger som bokstaver, eller lag bokstavene som de pleide å være den gang da man brukte plotter til å skrive ut tegningene (gjør man kanskje det fremdeles?)
 

mrroy76

Medlem
Oi, nå ble det VELDIG rotete. Altså, ikke gjør ting vanskeligere enn de er - hold det enkelt og rent. Hva med å tenke litt gammeldagse blueprints og bruke det som inspirasjon, f.ex. ved å bruke elementer fra gode gamle autocad-tegninger som bokstaver, eller lag bokstavene som de pleide å være den gang da man brukte plotter til å skrive ut tegningene (gjør man kanskje det fremdeles?)

Jau, plottere brukes fremdeles de :)

hmm, likte egentlig det bildet mitt, men klart det er litt mye elementer som kanskje ikke egner seg i en header. Om noen har lyst så kan de få lage en kjapp skisse av en ide, så kan jeg se på det. Jeg kan 3d, men ikke så mye om grafisk design.
 

mrroy76

Medlem
Jeg ville nok kanskje prøvd med en 'umulig' 3d-logo. Og ville ikke tatt med domenenavnet inn i logoen. Den kan stå under.

Bare lurer litt, hva mener du med umulig? Nå har det jo seg litt slik at cad er en vesentlig del av siden, da 3D nødvendigvis ikke er cad :)
 
Topp