Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Logo

Sjefskoder

Sjefskoder
Hei folkens..

Driver firmaet ProfileringsFabrikken.no og såg til den store forskrekkelse idag at logoen vi betalte en designer for å lage til oss egentlig er en "gratis"-logo funnet på nett..

så, vi trenger sårt en ny logo..

Fargene vi ønsker å bruke er:

#ea208d (lilla nyanse)
#4d9744 (grønn nyanse)
#128bcc (blå nyanse )
#e02027 (rød nyanse)

Alle eller en, to eller tre av di fargene ;)

Vi er jo en "fabrikk" som driver med "profilering", så det burde vel holde som inspirasjon for å få laget en ny logo ;)

Kanskje en fabrikk med fire piper som har piperøyk i fire forskellige farger eller noe slikt?

Så kast deg over "tegnearket" og sett igang..

For det designet vi velger å bruker vil vi betale 1000,- eks MVA..

(lyser og ut denne jobben på andre fora, så det er ikke sikkert at vi bruker noen av di forslagene vi får her, da vi virkelig trenger dette fort..)

Takk for oppmerksomheten.
 
En logo som bare er plukket opp fra "nettet" gratis gjør den automatisk ubrukelig etter min mening... En logo bør jo være unik og designet spesifikt for firmaet/produktet.

Synes ideen om en fabrikk med fire piper og røyk i de forskjellige fargene var et godt utgangspunkt i alle fall.
 

peterandrej

pensjonert moderator
En logo som bare er plukket opp fra "nettet" gratis gjør den automatisk ubrukelig etter min mening... En logo bør jo være unik og designet spesifikt for firmaet/produktet.

For sånn pluss-minus 1000 kr eks MVA synes jeg faktisk ikke man kan forvente annet enn noe som er plukket fra nettet. En logo bør selvsagt være unik og spesifikt designet for firmaet - men det skal godt gjøres å få til noe brukbart for den prisen. Da er det bedre å gå for en logotemplate.
 
U

Uregistrert

Guest
For sånn pluss-minus 1000 kr eks MVA synes jeg faktisk ikke man kan forvente annet enn noe som er plukket fra nettet. En logo bør selvsagt være unik og spesifikt designet for firmaet - men det skal godt gjøres å få til noe brukbart for den prisen. Da er det bedre å gå for en logotemplate.

Noen kan faktisk være villig til å lage en god logo for 1000,-, finnes faktisk noe som heter studenter. Ikke alle trenger å jobbe for skyhøye priser..

Og hvis ikke, finnes det folk på andre (utenlandske forum) som gjør en minst like bra jobb som de innpå her, til en tidel av prisen.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Noen kan faktisk være villig til å lage en god logo for 1000,-, finnes faktisk noe som heter studenter. Ikke alle trenger å jobbe for skyhøye priser..

Det finnes barn i Vietnam som er villig til å sy sko 16 timer i døgnet for 2 kr og 30 øre. Synes du det er rett? Jeg mener; de barna er jo villige.

Og hvis ikke, finnes det folk på andre (utenlandske forum) som gjør en minst like bra jobb som de innpå her, til en tidel av prisen.

En tidel av 1000 kr? 100 kr? Vet du, det vil jeg se. Vis gjerne fram resultatet av din $15 logo. Vi er spente.
 
U

Uregistrert

Guest
Det finnes barn i Vietnam som er villig til å sy sko 16 timer i døgnet for 2 kr og 30 øre. Synes du det er rett? Jeg mener; de barna er jo villige.

En tidel av 1000 kr? 100 kr? Vet du, det vil jeg se. Vis gjerne fram resultatet av din $15 logo. Vi er spente.


Nå sier vel du at det eneste man får for 1000,- er en templatelogo man finner på nett. Regner med du skjønte at en tidel var litt overdrevet også. Men hvis du tar f.eks 5000, skal jeg vedde mye på at man finner noen på digitalpoint som lager akkurat like godt for 1000,-
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nok en gang heller en tråd hvor noen har sagt klart fra hvor mye vedkommende er villig til og betale over til en prisdiskusjon. Syns absolutt dette ødelegger kvaliteten på trådene her. Hvorfor ikke bare forholde seg til at TS vil betale 1000 + moms og deretter holde prateredskapen lukket om du ikke har noe og tilby?
 
En tidel av 1000 kr? 100 kr? Vet du, det vil jeg se. Vis gjerne fram resultatet av din $15 logo. Vi er spente.

Er det fysisk mulig for deg å forholde deg til andre forhåndsregler enn de du selv ville satt?

En ting er at du er usaklig ved å ta hvert eneste ord som blir skrevet bokstavelig. Du må ha et veldig stakkarslig mangel på selvironi, som ikke klarer se forskjell på spøk og alvor.

- Det er jaggu ikke første gang du rævkjører trådene med det tragsynte egoet ditt.

Så har det vel aldri skadet å gjøre et forsøk. Hvem vet. :)
 
Sist redigert:
En ting er at du er usaklig ved å ta hvert eneste ord som blir skrevet bokstavelig. Du må ha et veldig stakkarslig mangel på selvironi, som ikke klarer se forskjell på spøk og alvor.

Synes faktisk peterandrej sier det veldig enkelt og fint her jeg. Etter min mening en av de bedre bidragsyterne på forumet, flink til å sette ting på spissen og skriver generelt godt, i likhet med flere andre. Klart du kan få noen til å lage en logo til deg, også gratis antagelig på enkelte forum. Kvaliteten vil nok variere riktignok. Her spør riktignok trådstarter etter noe som kan lage en logo til ham for 1000 kroner - dersom han liker resultatet vel og merke... Liker han den ikke får du ikke fem øre...

Etter min mening er dette utnytting. Men det er kanskje bare meg? Men hva får man for 1000 kroner i dag? Hva koster det å gå til frisøren? En bukse? Skal en logo være mindre verdt enn et par jeans? Men verst er dette med at han ber noen designe en logo, så kanskje, dersom han liker resultatet skal han betale 1000 kroner - Hadde vært mye bedre om han sa budsjettet er 1000 kroner, ta kontakt om det er av interesse. Om noen da hadde vært interessert i å tatt denne jobben så hadde det vært mer fair i min bok.

Diskusjonen om dette har vært oppe mange ganger, antagelig på dette forumet også. Men hva om jeg ba noen male huset mitt og hvis jeg ble fornøyd, og bare hvis, skulle jeg betale dem 1000 kroner. Høres det mer fair ut? Ganske nøyaktig samme sak etter min mening.
 
Hehe, jeg hadde vel gjort en avtale på forhånd... Tviler på at noen hadde tatt på seg jobben med å male et hus for så å måtte vente i spenning om man fikk betaling eller ikke. Om jeg var misfornøyd så hadde jeg nok klaget i etterkant selvfølgelig.

Et veldig dårlig eksempel likevel, for jeg bor ikke i en enebolig, bor i blokk, enn så lenge i alle fall, samboeren maser fryktelig om rekkehus/enebolig ;)

Eksempelet var jo dårlig på flere måter ser jeg nå, iom at man neppe kan be flere male huset samtidig og så betale kun den man var fornøyd med - tror det hadde blitt et søl.
 

Christian

Medlem
Pleier egentlig ikke å kommentere jobbutlysningstråder. Helt enig i at Peterandrej bidrar med mye godt på dette forumet (mye mer enn undertegnede), men han har virkelig fått hakk i plata i jobbutlysningstråder. Han ødelegger faktisk mange av disse trådene, mener jeg.

Men du mener at det er utnytting?? Alle vilkår blir nevnt i første tråd, og det er ingen som tvinger deg til å sende inn forslag. Er ikke akkurat som om noen holder en pistol mot hodet ditt.... Hadde ikke vilkårene vært nevnt i første tråd, ville jeg vært enig. Men påstandene dine er jo bare tøv!
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
TrådStarter skriver at han er villig til og betale 1000NOK + moms for en logo. Dette er greit nok, og vi alle vet at det er flere medlemmer her på forumet som er villig til og gjøre denne jobben for 1000 NOK + moms evt UTEN moms.

Hvorfor skal da dere som driver ENK, AS evt ENK komme og ødelegge dette fordi dere krever høyere betaling? Det er da dere som har valgt og starte deres egen bedrift. Her i tråden er det TYDELIG at Peterandrej vil ødegge fordi han driver bedrift og må kreve moms, mens en Frilancer / ungdom gjerne kan gjøre samme jobb for halve prisen. Det er direkte RÅTTENT gjort av Peterandrej. Hvorfor ødelegge? Fortell meg det!!!

Jeg blir smått irritert. Dere kommer og klager på hvor jævlig dere blir behandlet av staten, men hvor jævlige er ikke dere tilbake mot menneskene som forsøker og bli det samme som dere. Fy faen, det virker som dere er så jævlig redd for litt konkurranse i markedet at dere ikke vet hva og gjøre.

Har dere tips til TS om at han / henne burde øke pris til det 10-dobbelte som f.eks Peterandrej opererer med? Greit? Send da TS en PM og ikke ødelegge TS sin tråd i forumet. Tror dere virkelig at TS vil bli en aktiv bruker av dette forumet dersom han / henne blir gjort narr av og jaget bort på denne måten som skjer i tråden?
 
Topp