Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Logo

TrådStarter skriver at han er villig til og betale 1000NOK + moms for en logo.

Etter min mening skriver han faktisk ikke dette. Han skriver at han er villig til å betale den som "vinner" denne "konkurransen" og ikke nødvendigvis en bruker av dette forumet - det er dette jeg reagerte på i alle fall. Tråden ligger under jobbutlysning, men dette er ikke en jobbutlysning.

Hvorfor skal da dere som driver ENK, AS evt ENK komme og ødelegge dette fordi dere krever høyere betaling? Det er da dere som har valgt og starte deres egen bedrift. Her i tråden er det TYDELIG at Peterandrej vil ødegge fordi han driver bedrift og må kreve moms, mens en Frilancer / ungdom gjerne kan gjøre samme jobb for halve prisen.

Her synes jeg du drar det vel langt. Først og fremst, trådstarter skrev 1000,- eks mva - så jeg tolket det i alle fall dit at han henvendte seg til bedrifter? Mulig jeg tar feil, men jeg tolket det slik. Henvender man seg til private skal man opplyse med mva.

At man er skeptiske til at noen ønsker å gjøre en jobb for småpenger, det ble jo nevnt at man kunne få en logo for en tiendedel av denne prisen på diverse fora, er det så fryktelig merkelig? Hvor mange timer er man villig til å jobbe for en tusenlapp for ikke å snakke om en hundrelapp?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
At tråden ligger under jobbutlysning er gjerne ikke helt riktig - men hvilken kategori skulle den lagt i da? At det ikke alltid er like lett og velge kategori her på WF er jo faktisk greit nok og TS kan jo som flere ikke ha vært helt sikker på hvor og legge den. Selv pleier jeg og nevne i toppen på trådene dersom jeg er usikker på kategori, men føler fort at det faktisk ødelegger kvaliteten på tråden dersom jeg skriver det i første posten.

Jeg undrer meg på hvordan jeg klarte og skrive ENK, AS evt ENK der altså. Haha, huff, men la meg legge til. Hvorfor nevner TS at det blir nevnt at prisen kan gjøres rimeligere andre steder? Det skjer nettopp fordi det er startet en unødvendig prisdiskusjon her i tråden som ikke på noen måte har vært nødvendig og starte, og hvem har startet den? - Det er hvertfall ikke TS.

Det er jo også sant at prisen kan være rimeligere andre steder. Gjerne ikke en tiendedel av prisen, men da gjerne rimeligere hvor resultatet vil være knallbra. For halve prisen av 1000NOK + moms vil man kunne hente en dritbra logo i utlandet og det vet de fleste av dere her inne på WF. På en måte vil jeg kategorisere WF som en prosess for TS slik at han / henne kan skaffe seg best mulig logo for minst mulig penger - Er det så rart at TS vil det? Spiller det egentlig noen rolle? - Og er det nødvendig og nevne det i tråden?

Det er greit nok at WF er ett bra forum med mye bra informasjon, men hvorfor nevne dette som er nevnt i tråden og ødelegge en tråd? Hva om dere aktive medlemmer av WF starter en tråd og tilbyr deres tjenester - Hvor jævlig bra ville dere likt at det kommer inn andre aktive medlemmer og ødelegger deler av deres jævla rykte basert på informasjon som strengt tatt ikke er nødvendig for dere og høre? Hva oppnår dere da med og starte en tråd?

Peterandrej sender ikke noe PM til TS. Peter,: kan du da fortelle meg hvorfor du i det hele tatt skrev ett eneste innlegg her i tråden? Du vet da godt at det faktisk finnes mennesker her på forumet som faktisk vil forsøke seg på og gjøre denne "jobben."

Hva skjer dersom noen søker etter TS sitt domene i Google nå? Joda, TS sitt domene kommer frem her på WF hvor TS fremkommer som en GNIER. Så jævlig morsomt. Så utrolig morsomt at en tråd skulle utvikle seg til noe slikt når alt TS gjorde var og be om en jævla logo. Er det virkelig blitt så gale at man ikke kan be om noe som helst her på WF uten og se ut som en tulling?

Jeg må si at jeg føler meg litt som en tulling her nå, (noe jeg forsåvidt er på fulltid,) men jeg må jo si at om det er en ting jeg jeg er drittlei med hele dette forumet - Så må det være trangsynte nerder som sitter med sin egen bedrift her inne - og som ikke tåler konkurranse på noen måte. Hva er det dere tror? - At dere er de eneste som kan ta betalt for og trykke på noen knapper? - Mens de som trykker på tilsvarende knapper for mindre penger enn dere leverer dårligere kvalitet som ett resultat av trykkingen?

Her er det på plass at dette gjelder ikke alle aktive medlemmer av WF, men mange!
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
.....
Hvorfor skal da dere som driver ENK, AS evt ENK komme og ødelegge dette fordi dere krever høyere betaling?.....

Jeg er enig med Atle her.
TS har opplyst at han betaler 1000.-NOK for det designet som blir valgt til logo.
Om noen ønsker å delta på denne "konkurransen" er det helt og holdent opp til dem selv. Man forventer selvsagt ikke at høyprofilerte firma som vanligvis tar det tidobbelte for å utforme en logo kaster seg på her, men de samme trenger jo heller ikke oppføre seg som snurtne førskolebarn som ikke fikk betaling for limonaden de solgte når slike tråder kommer opp.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvorfor skal da dere som driver ENK, AS evt ENK komme og ødelegge dette fordi dere krever høyere betaling? Det er da dere som har valgt og starte deres egen bedrift. Her i tråden er det TYDELIG at Peterandrej vil ødegge fordi han driver bedrift og må kreve moms, mens en Frilancer / ungdom gjerne kan gjøre samme jobb for halve prisen. Det er direkte RÅTTENT gjort av Peterandrej. Hvorfor ødelegge? Fortell meg det!!!

Føler jeg må svare på dette, så beklager krasj av tråden.

1. Jeg har overhodet ikke tenkt å legge inn noe forslag på denne jobben.
2. Jeg lager ikke logoer.
3. I lengden vil også fjortisene uten bedrift og MVA-ansvar tjene på at priser på arbeid er noenlunde brukbare. Det er derfor vi ikke tillater at eksempelvis polakker kommer til Norge og jobber for 14 kr timen. Det kalles sosial dumping.
4. Frilansere og ungdom kan ikke gjøre samme jobb som profesjonelle byråer. Tror du det har du ikke peiling på grafisk arbeid. (tar her et forbehold om at enkelte frilansere og ungdom er genier på linje med Leo Da Vinci, og det blir selvsagt noe annet.)
5. Etter min mening bør WF være et alternativ til eks NWF og DF, ikke bare nok et sted for amatører og fjortiser Hvis jeg tar feil på dette punktet ber jeg om at noen sier ifra, for da finner jeg heller andre fora der jeg kan plage folk :)
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Og hva med å gå tilbake til det tråden egentlig handler om?

en logo...

grunnen til at jeg sier at vi betaler for den vi bruker er det at jeg kan ikke si at den som gjør jobben for minst penger får den også får jeg da en til å gjøre den for 400 også får jeg et resultat som ikke ligner noe som helst...

Skjønner?

Hadde jeg derimot hatt en liste over alle dere som driver med dette her og kunne sett hva dere hadde laget for noe tidligere, så hadde jeg valgt den med best design-hode, beste løsninger og best pris..

Men, siden jeg sitter uten en slik liste så valgte jeg å gjøre det på denne måten..
vis hva du kan, med et utkast til logo, og dersom jeg liker den så får du jobben.. enkelt å greit..

Har jeg en bil som er i stykker så velger jeg det billigste og beste alternativet av verksteder, men når det ikke finnes noen i nærheten så lyser jeg ut arbeidet og velger da den som lever best resutat og mot best pris...

Håper dere skjønner hva jeg mener...
 
5. Etter min mening bør WF være et alternativ til eks NWF og DF, ikke bare nok et sted for amatører og fjortiser Hvis jeg tar feil på dette punktet ber jeg om at noen sier ifra, for da finner jeg heller andre fora der jeg kan plage folk :)

Da bør du vurdere å slutte å rævkjøre alle tråder som ikke går etter dine villkår. Jeg forstår at du elsker å debattere som om du er verdensmester, men du fremstår veldig dårlig som en.

- Du kan jo ta en tur til Forumet.net , som er det EKTE opprinnelige webforumet.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Hadde jeg derimot hatt en liste over alle dere som driver med dette her og kunne sett hva dere hadde laget for noe tidligere, så hadde jeg valgt den med best design-hode, beste løsninger og best pris..

Så hvorfor spurte du ikke om det da? Jeg kunne gitt deg masse navn på bra folk som lager logoer. Men de lager selvsagt ikke logoer for knapper og glansbilder.

Har jeg en bil som er i stykker så velger jeg det billigste og beste alternativet av verksteder, men når det ikke finnes noen i nærheten så lyser jeg ut arbeidet og velger da den som lever best resutat og mot best pris...

Du har jo ikke lyst ut arbeidet ditt her. Du har startet en konkurranse som "kanskje" kan føre til en betaling på 1000 kr. Det er det samme som at du tar bilen din rundt omkring til alle verkstedene og lar mekanikerne skru på den - og du betaler bare HVIS lada'en din kommer ut som en Mercedes.

---

Det skremmer meg egentlig litt at et firma som kaller seg "profileringsfabrikken" har et så lempfeldig forhold til grafisk håndverk. Hva skal dere lage egentlig? Logoer og brosjyrer? hehe.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Da bør du vurdere å slutte å rævkjøre alle tråder som ikke går etter dine villkår. Jeg forstår at du elsker å debattere som om du er verdensmester, men du fremstår veldig dårlig som en.

Som sagt, hvis Tonny og resten av de som styrer WF sier ifra om at "WF er mest for fjortiser med en PC og en blind førerhund" så kommer jeg til å slutte å rævkjøre tråder som ikke går etter "mine" vilkår.
 
J

Jiberish

Guest
Ser ikke helt problemet her. Hvis noen vil lage en logo basert på informasjonen gitt av trådstarter så er vel det opp til den personen. Kan ikke skjønne hvorfor en annen bruker av forumet skal påtvinge andre brukere av forumet sin egendefinerte beløpsgrense for hva som er "seriøst"

Man får som regel hva man betaler for.

Det som jeg synes er eeeeekstremt irriterende er at veldig mange av trådene som omhandler kjøp og selg blir off topic fordi en eller annen ikke er enig i prisingen. Jeg ser null poeng i å klage på eller kommentere den type ting.
 

picxx

Well-Known Member
- Du kan jo ta en tur til Forumet.net , som er det EKTE opprinnelige webforumet.

"opprinnelige"??
Domene registrert første gang 22.02.2009 :D:D

Viser forøvrig til det Kenneth skrev.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
oioioi, ser det er en del misforståelser her.

For det første: HVER eneste tråd med jobbutlysing til ca 1000,- er blitt "flamet av brukere som klager på pris og seriøsitet etc. Om dette kunne blitt holdt til EN egen tråd, så kunne det blitt diskutert ferdig.

For det andre: jeg er ikke enig i reklameringen i poster av forumet mitt (fordi om jeg satser KUN på designdelen egentlig), jeg har det i signaturen, men har enda ikke fått noe klager på det.

og til Kenneth: Det stod det ekte opprinnelige forumet, altså, en nyoppstart av webforumet.net (om du går til webforumet.net blir du videresendt til forumet.net, og du vet selv historien om webforumet :p)

picxx: se kommentar til kenneth :p
 
Topp