Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Logoer??

Sitter og leker meg litt med noen logoutkast, og bare lurte på hva dere synes om noen av disse.

Utkast 1:

logo_udkast2.jpg


Utkast 2:

logoudkast.jpg


Utkast 3:

logoutkast-2.jpg


Nå skal det understrekes jeg så absolutt ikke er noen designer - langt i fra - men da jeg pt ikke har noe budsjett å bruke av, må jeg nesten prøve meg litt frem på egenhånd.

Utkast 1 symboliserer ingenting, ut over at jeg synes den er pen å se på. Dog tror jeg den kan være litt "vrien" å rekonstruere dersom dette på et eller annet tidspunkt skulle bli nødvendig.

Utkast 2 er rent tekstbasert, og følgelig svært enkel å rekonstruere, endre og bruke overalt.

Utkast 3 er basert på tanken om at de to "femkantene" symboliserer sydhavsøyene Lolland og Falster, men jeg føler det kanskje "diskriminerer" Møn, som egentlig kanskje også burde vært med.

Innspill - anyone?

Mvh Dan
 

PIP

Medlem
Liker tanken bak den siste best. Hvorfor ikke bare hive på Møn?

Stilisert kart av Lolland, Falster og Møn:
 

Vedlegg

  • Sydhavsposten.png
    Sydhavsposten.png
    9,1 KB · Sett: 53
A

aabbcc

Guest
Jeg ville spurt pip pent om jeg ikke kunne få logoen han lagde, for den var ganske så stilig.

God helg!
 
Joda, kunne selvfølgelig ha gjort det, men føler vel jeg tramper litt rundt i andres profesjoner nok som jeg allerede gjør, om ikke jeg skal begynne å tigge også. :D

Uansett - PIP er så absolutt inne på noe, og jeg har tenkt tanken selv også, men jeg har simpelthen ikke visst hvordan jeg skulle klare å stilisere et bilde. Jeg har en del eksempler på kart og tegninger av øyene allerede, men kommer litt til kort når det gjelder det grafiske. En annen ting er at det er vel kanskje ikke bare bare, å bruke andres kart til dette? Selv om det tross alt er vanskelig å lage variasjoner over et geografisk område. Det blir jo rimelig likt samme hva man gjør.

Dog er det et par småting jeg også har i bakhodet, og det er at en eventuell logo basert på figurer bør kanskje være av en slik art at den står seg alene? Dvs - kunne gjenkjennes uten teksten? Og da kanskje fortrinnsvis firkantet? Vet ikke, men det er bare noe jeg innbiller meg ...

Uansett - takk for alle innspill :)

Mvh Dan
 

Ole Avranden

utvandret
Det behøver ikke være et søtt hjerte :)

Men hva med å bare kjøre en tekstbasert logo til siden begynner å gi litt avkastning, så får du laget en logo da?
 
Jo, det er nok det beste. Sitter bare og skal printe ut visittkort, og tenkte det ville være smart med logo på. Men man kan jo alltids "fornye" seg. :D

Jeg innser helt klart at dette ikke er noe jeg bør bruke (kaste bort?) for mye tid på, men heller overlate til noen som virkelig kan det. Vet det er høy kompetanse her inne, så jeg får heller vente til jeg får råd til det.

Ellers viser en uhøytidelig "markedsundersøkelse" på facebook at de fleste liker den første, så kan hende jeg går for den inntil videre ...

Mvh Dan
 
Takker så mye for tilbudet, men tror veldig jeg heller mot versjon tre, eller en ren tekstbasert variant inntil videre, for så å hente opp igjen problemstillingen på et senere tidspunkt.

Dog lurer jeg også litt på å skrinlegge dekningen av Møn og den sydlige delen av Vordingborg nå i oppstartsfasen, da jeg tror området simpelthen blir for stort for meg. Og da passer versjon tre fint, da det hovedsaklig er kommunene Lolland og Guldborgsund som dekkes, og disse to kommunene er fordelt på øyene Lolland og Falster. Det faller mer naturlig å gjøre det på den måten.

Men igjen - takk for tilbudet :)

Mvh Dan
 
Topp