Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lov til å dropshippe produkter som L'orel fra ikke-europiske land?

sosso

New Member
Hei.
Jeg lurer på om det er lov til å selge produkter som loreal når man driver med dropshipping, fordi det er jo slik at hvis du skal parallelimportere merkevarer for eks: L'oreal så er det kun lov til å importere fra europiske land og ikke fra kina og usa osv.
Men hvis man skal dropshippe er det da lov til å selge en L'oreal mascara som blir dropshippet fra en leverandør som er i europa men som sender varer utenfor europa? Noen som vet?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det er fremdeles ikke lov å importere varen, og når du drop-shipper importerer kunden selv.
Det kan altså lett bli stoppet ved grensen. Varen blir ødelagt og kunden har en sak med deg.

Som nettside-eier er det vel som medvirkning å regne så det går vel kun hvis du ikke bor i EU (og landet du bor i ikke har noen andre regler).

Så er prisene i Romania like høy som her i landet?
 

sosso

New Member
Hei igjen.
Når en kunde kjøper noe fra meg og jeg bestiller for dem gjennom nettbutikken som dropshipper for meg, må jeg registrere alle dropship orderene som jeg lager i mitt regnskap? For jeg fører jo vanlig ordere som jeg får i min nettbutikk, men litt usikker på om jeg skal føre de jeg bestiller?
 
Topp