Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lovedby Pro - gjør lenker om til affil lenker automatisk

mkander

Medlem
Hei

Jeg kom over en tjeneste ved navn Loved By Pro som gjør lenker på siden din om til affil lenker hvis det finnes et tilgjengelig affil program i tjenesten. Selve lenkemålet blir ikke endret, men en tilhørende affil id blir slengt på. Synes dette virker ganske smart. De har en del merchants, som f.eks. Hertz og Hotels.com.

Noen som har erfaring med dette? Synes det virker mye enklere enn de vanlige affil nettverkene hvor man må bli godkjent osv. De har plugins for wordpress og mange andre plattformer som gjør at dette er veldig enkelt å sette opp også.

Mer info her: Loved.by (refer lenke:)

hilsen Magnus
 

picxx

Well-Known Member
Enda et cookiestjæler idiotprogram...
Vennligst ikke del linker som ligger på mine nettsider!
 

picxx

Well-Known Member
Virker ikke som at dette er en cookiestjeler. Det gjør om vanlige linker til affiliatelinker såvidt jeg kan forstå.

Vel, jeg har ikke testet dette selv, men utifra det man kan lese seg frem til virker det omtrent slik:
- Du tar en svipptur innom -illusion.no-.
- Der finner du et kult produkt du vil dele med vennene dine på twitter og facebook.
- Nuh, når du deler denne linken vil fb og twitter apps'ene hos loved.be automatisk gjøre om disse linkene (såfremt loved.be er registrert affiliate hos illsuion) til affiliatelinker, slik at hvis disse linkene konverterer vil du få 2% av det kunden kjøper for (loved.be får 5% --- bare løse anslag, da jeg ikke vet hvilke rater de operer med).

Såh, når en apps kan gjøre dette, hvorfor ikke da bare samtidig kode den slik at den stripper partnerID om det er en affiliatelink som blir delt? Isåfall skuffende lite initiativ fra de som står bak loved.be om de ikke gjør det. Om de opplyser om det....vel, det er nok en annen sak.

Kall meg gjerne paranoid, men i denne høk over høk affiliatebusinessen er det ikke stort som overrasker lenger.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Her: Loved.by
Står det:
Our system does not actually over-write any links or affiliate you create on your website. Obviously, you have to honor previous relationships you have started with affiliate networks.

Men jeg finner ingenting om hvor mye de tar, bare at det er "en small fee". Nå er affiliate-beløpet oftest også ganske lik "en small fee"...
 

Morph

Svart belte i snoking
Jeg ville ikke gjort dette, ikke en gang for enkelthetens skyld. Hvis du ønsker å være affiliate for et program, vil det være lurt for deg å optimalisere siden din slik at du scorer på "produktet" også.

Ved at ankerteksten på produktet går ut, taper jo du på dette.

Dessuten er det nok jævlig irriterende :)
 

picxx

Well-Known Member
Dessuten er det nok jævlig irriterende :)

Minnes at Kenneth var inne på dette at mange butikker/firma velger å legge om strategien fra affiliatenettverk og gå over til å bruke adwords. Med den utviklingen som har vært den siste tiden skjønner jeg ikke at annonsører engang gidder å bruke affiliatenettverk. Det er jo snart umulig å ikke finne program/barer/cookiestjælere/whatever som ikke enten overskriver, legger til eller på andre måter tvinger en provisjon ut av bedriften. Og ja, det i aller høyeste grad om kunden bare går direkte til firmaet/butikkens nettside.

Disse metodene burde jo i første hånd være noe nettverkene selv motsatte seg for å skjærme sine annonsører, men de dilter bare sausende etter i sporet... :confused: :confused:
 
Topp