Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lover på salg

Lokka

New Member
Hvordan er lovene på salg av merkeklær og hva er mulig og ikke?

dersom jeg skal begynne å selge dyrere merker i nettbutikken min, er det da mulig og kjøpe originalvarer fra en dropshipper som igjen har fått avtalen fra merket selv? Jeg selger for tiden ingen eksklusive produkter, men det hadde vært utrolig gøy å prøve det. Hvordan får jeg realisert det?

Er det noe dokumenter som kan legges fram for å bevise at produktet er ekte? :confused:
 

namaste

Medlem
Hvordan er lovene på salg av merkeklær og hva er mulig og ikke?

dersom jeg skal begynne å selge dyrere merker i nettbutikken min, er det da mulig og kjøpe originalvarer fra en dropshipper som igjen har fått avtalen fra merket selv? Jeg selger for tiden ingen eksklusive produkter, men det hadde vært utrolig gøy å prøve det. Hvordan får jeg realisert det?

Er det noe dokumenter som kan legges fram for å bevise at produktet er ekte? :confused:

Det er mulig å drive med parallellimport, ja. Parallellimport er enkle regler rundt:
Parallellimport og varemerker - Innovasjon Norge

Når det er sagt ville jeg heller forsøkt å få avtale med klesagentene som håndterer merkevarene i Norge. De vil stille krav om pris etc, men de vil antakeligvis kunne gi deg bedre vilkår og lavere priser enn du vil kunne forhandle frem selv.
 
Topp