Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lufter stemningen etter annonsører

Bjørnar

Gründer
Hei,

Jeg driver endel websider, og tenker nå å lufte litt hos folk om annonsering på disse sidene.

Norske sider jeg driver;
dyresiden.no
ikrsand.net
isogne.no
ilindesnes.no
finansene.no
kjappstart.no
zaft.no
humorparaden.net

Engelsk-språklige:
monkeyfonics.com
zaft.biz

Noen av disse er relativt døde, men dyresiden.no har over 5000 unike denne mnd, fordelt på 30000 sidevisninger (har kun detaljert statistikk fom 6. desember pga ny installasjon av statistikksystem). De andre sidene har fra 5 unike til 100 unike om dagen, og er ikke regnet inn i pris, de er "bonus".

Jeg vurderer følgende;
Selge tekstlinker for 80,- pr mnd
Selge knapper på 120 * 60px for 150,- pr mnd
Minimumsavtale på 6mnd.

Er dette noenlunde rett prising? Og kunne noen vært interessert i slikt? Dette krever selvsagt at jeg rydder noe opp i eksisterende annonser på de sidene, og gjør litt bedre plass etc.

Håper på svar :)
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Minimumsavtale på 6 måneder tror jeg er litt i lengste laget for internettannonsering. Ville nok kortet ned på akkurat den biten, ellers ser prisene dine OK ut, uten at jeg er noe kjempe-ekspert på området.
 

Bjørnar

Gründer
Hei, og takk for svar.

Grunnen til at jeg tenkte en minimumsavtale, var rett og slett at en mnds annonsering til for eksempel 80,- ikke vil svare seg med tanke på den lille jobben som må gjøres i annonsesystemet, kode ut på websiden, mail frem og tilbake, fakturamekking og sending osv. Da er ikke 80,- spesielt godt betalt. Men er veldig åpen for innspill her :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Da ville jeg illustrert det ved å legge ved en månedspris også, slik at man ser at dette faktisk er en kriterie for 6mnd-s annonserings. Om du vil dra det enda lengre med informasjonen kan du jo legge til hva som er tidligere eCPM og CTR, da det er disse de fleste større annonsører ser på når de prøver nye medier.
 

Bjørnar

Gründer
Hei, og takk for svar igjen.

Når det kommer til eCPM og CTR etc, har jeg ikke noen skikkelig logger på dette, pga mangelen av et annonseverktøy. Har installert OpenX nå, men synes det er en relativt høy terskel for å få i gang det systemet. Men fremover vil jeg telle klikk på annonser, og kjøre det sammen med den eksisterende statistikken jeg har for de forskjellige websidene, og med det grunnlaget kunne regne ut eCPM og CTR blant annet.

Andre som har innspill på om prisen er noenlunde rett? Det er selvsagt markedet som bestemmer, men en del av dere er allerede i det markedet og har en del mer peil enn meg.
 

Bjørnar

Gründer
totale antall sidevisninger har justert seg rett vei til ca 70000-80000 pr mnd totalt - er prisene da for billige ?

og dersom noen har lyst å prøve en periode, send meg en PM ;)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg vurderer følgende;
Selge tekstlinker for 80,- pr mnd
Selge knapper på 120 * 60px for 150,- pr mnd
Minimumsavtale på 6mnd.

Er dette noenlunde rett prising? Og kunne noen vært interessert i slikt?

Prisingen din er sikkert veldig bra, mulig underpriset.
Om noen her inne er int. vil jeg bli ovverrasket, da folk her inne er webutviklere/ingeniører, ikke idioter som sitter å forvalter et eller annet slags markedsbudsjett....beklager om jeg faktisk sårer noen nå!...
 

Bjørnar

Gründer
brukernavn: stort sett, men ikke alle. how ?

picxx: takker for tilbakemelding. selv om antall besøkende er doblet, så har jeg ikke gjort noe med prisen. nå begynner salgsjobben :)
 
Topp