Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Må vi registrere firma?

Gomlers

Member
Jeg kan ikke svare på spørsmålet deres noe annet enn hva som allerede er svart, men velkommen til forumet!

Og det hadde vært veldig interessant å høre hvordan dere har skaffet 200 medlemmer i løpet av så kort tid. Hvordan har dere annonsert/markedsført, og hvordan har dere solgt inn annonseplasser?

Lykke til med fortsatt videre vekst :D
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei Miriel og Janne.
Velkommen til WF.

Jeg vil anbefale dere å bare ringe narviktelefonene. Det er gratis og sjansene er større for at dere vil få noen gode og klare svar der. Ellers kan jeg vel bekrefte at dere må ha et DA (Delt ansvar) om dere skal være sammen. Det er nesten likt et ENK, bare at flere kan være eier av samme selskap. Dere må ha org nummer for å sende faktura. Når det gjelder kostnader så koster det ikke stort mer enn 2500 før du har et DA oppe og går.

Hva slags forum er det dere har startet?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Man kan fint fakturere som privatperson - man må bare sørge for å registrere seg hos likningskontoret slik at man får betalt skatt og får en bekreftelse på at man er berettiget til dette!
Dette er det samme som mange agenter, freelancere etc gjør....

Det er mulig det er en begrensning på hva man kan drive med for å få til slikt. Dvs hva som kan stå på fakturaen :)

Jeg mener fremdeles dere vil være tjent med å ha en samarbeidsavtale og drive hver deres enkeltmannsforetak eller som privat personer.

Fakturer da med

Familienett.com
v/Miriel

eller

Familienett.com
v/Janne

Sørg for å ha hver deres kunder så blir ikke kundene forvirret - dette skulle vel ikke være det store problemet for dere!?!

Men, til syvende og sist tror jeg fint dere kan gjøre det forumet til mer enn en hobby! Og, da kan det være smart å formalisere det i et DA eller AS.
Driv hver deres inntil dere har nok til å spytte 50K hver i og etablere et AS :) - Det er det mest sikre!!!
 

Miriel

Medlem
Jeg kan ikke svare på spørsmålet deres noe annet enn hva som allerede er svart, men velkommen til forumet!

Og det hadde vært veldig interessant å høre hvordan dere har skaffet 200 medlemmer i løpet av så kort tid. Hvordan har dere annonsert/markedsført, og hvordan har dere solgt inn annonseplasser?

Lykke til med fortsatt videre vekst :D

Nå har jeg ikke lest ferdig hele tråden, så hvis Janne har svart her så får du enda et svar :)

nettsiden vår er :Familienett - Powered by vBulletin

Foreløpig har vi kun annonsert via jungeltelegrafen på andre lignende forum. I tillegg har vi kjøpt noen slike "timesannonser" som vil starte fra og med i morgen (tror jeg)

Annonseplassene vi har pr i dag har vi solgt inn ved å ta direkte kontakt med annonsørene. Sendte mail til diverse nettbutikker som var aktuelle som annonsører hos oss. Linker via andre forum, og gulesider.no har vært veldig nyttige.

Har nok sendt langt over 100 mail og har bare fått noen få napp i forhold til det. Men det er ikke noe annet å forvente når vi er helt nye :)
 

Miriel

Medlem
Det skal vi selvfølgelig gjøre :)

Krysser fingrene for at vi har valgt de rette stedene å kjøre timesannonsene på :)
 

Janne

Medlem
hele denne uke med anonser. ikke så supert med napp, dog noen ble det. Vi er nå 232 medlemmer på 16 dager.

Tror jungeltelegrafen er bedre enn annonser. Men kommer tik til annonsere flere ganger, men jeg har planer om å gjøre litt om på banneren først. skrive Velkommen f.eks. nå står det bare forumnavnet.

ellers er vi fornøyde tror jeg. Folk trives og de skriver hele tiden.
 
Topp