Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Magic Circle - Tryller bort provisjonen!

tritrans

Medlem
Legg merke til Programmet Magic Circle. På forsida til Tradedoubler står det tydelig at programmet gir 2,70 per unike besøk. Jeg sjekket loggen min og fant ut at de hittil kun har betalt 1,30 per unike besøk. I dag så jeg tilfeldigvis at det er gått ned til 0,70 per unike besøk.....
 

Ståle

Medlem
Vi fikk vel en mail om at de satte ned provisjonen per klikk til 1,30, men har ikke hørt noe om den siste. Men, jeg får såpass mye mail fra affiliateselsakper, så det kan hende det har gått meg hus forbi.
 

Bjrl

Medlem
De startet på 4 kroner.

Etter å ha levert en bråte med trafikk til dem fikk jeg en mail om at de hadde avsluttet samarbeidet med meg.

Et par dager etter fikk jeg en ny mail, denne gangen fra Tradedoubler. Der ble jeg bedt om å fortsette å markedsføre dem, men å akseptere at jeg kun skulle få salgstariff.

Jeg har egentlig ikke vurdert det engang. Grunn: Dersom trafikken jeg sender dem konverterer såpass dårlig, er det ingen grunn til å tro at den vil konvertere bedre av at jeg kun får salgstariff. Derimot vil selvsagt Magic Circle spare kostnaden ved å få trafikken inn på landingssiden sin - og velte denne kostnaden over på meg.

Og med dårlig konvertering blir dette dårlig butikk for meg.

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
MagicCircle er vel den mest suspekte annonsøren hos TD jeg har opplevd hos TD på lang tid. Min anbefaling : skygg unna!
 

Ståle

Medlem
Leverte også noen klikk til dem, og har et par tusen utestående. Skal bli spennende å se om de betaler.

De ligger under følgende fane hos TD:
I betalingsperiode, men ubetalt av kunde
 

picxx

Well-Known Member
Ring de og be de spå hva klikkprisen blir utover 09


Vil du virkelig betale over 20.- i minuttet for å høre på noen suspekte skurrende stemmer, når jeg ganske enkelt kan fortelle deg at klikk fra norske annonsører i år vil ligge rundt en krone. (noe som er ekstremt dårlig!)
 

Mats@TD

Medlem
Legg merke til Programmet Magic Circle. På forsida til Tradedoubler står det tydelig at programmet gir 2,70 per unike besøk. Jeg sjekket loggen min og fant ut at de hittil kun har betalt 1,30 per unike besøk. I dag så jeg tilfeldigvis at det er gått ned til 0,70 per unike besøk.....

Dessverre er trafikken inn til programmet av såpass dårlig kvalitet at de ser seg nødt til å kutte i klikkprovisjonen. Forhåpentligvis får de som faktisk konverterte lov til å beholde en høy klikk tariff, men annonsøren er nok skeptisk til trafikken allerede.

Hva gjelder feil på forsiden så har jeg rettet dette. Det er alltid provisjonsinformasjonen på programmets førsteside som gjelder (da denne er koblet rett opp mot databasen). Står det provisjon noen andre steder er dette skrevet inn "manuelt" og det hender nå og da at en Account Manager glemmer at hun/han også må ta en titt i programtekstene når provisjoner endres - noe som er veldig kjedelig.
 

zapotek

Medlem
Dessverre er trafikken inn til programmet av såpass dårlig kvalitet at de ser seg nødt til å kutte i klikkprovisjonen.

Trafikken er av dårlig kvalitet? TJENESTEN som selges er dårlig kan du vel heller si. Jeg som mange andre betaler ikke penger for å gjette ting (les:spå).
 

Knut

Medlem
Om de er så gode som de sier i reklamen burde de vel sett at de ville få mye "dårlig trafikk" da de startet opp kampanjen?? :)
Har selv brukt disse, men har kuttet de ut. har heller aldri fått noen mail fra noen om at prisene endres.
 

picxx

Well-Known Member
Dessverre er trafikken inn til programmet av såpass dårlig kvalitet at de ser seg nødt til å kutte i klikkprovisjonen. Forhåpentligvis får de som faktisk konverterte lov til å beholde en høy klikk tariff, men annonsøren er nok skeptisk til trafikken allerede.

Ja, twingly ble en gudegave for klikk/visnings-annonsører gitt :D

Hvorfor kutter de ikke bare klikkbetalingen og forhøyer leadsprisen da?
Høy leadspris=bra konvertering, og de trenger ikke bekymre seg over kvaliteten på trafikken.
 
Topp