Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mailadresse og spam

paal_erik

Medlem
Jeg har forstått et slik at hvis man har en firma mail:

post@dittdomene.no eller tilsvarende så kan "alle" sende tilbud om all mulig shait... Dette er da tillat?
Hvis man da bruker et navn@dittdomene.no så er ikke dette tillat?

Mitt spørsmål er:
- Må det være fullt navn (fornavn & etternavn)?
- Holder det med bare fornavn?
- Hva med bare initialer?

Jeg kunne da brukt f.eks:
paal@mittdomene.no evnt pei@mittdomene.no etc... Da er det ikke tillat å sende meg all mulig "spam" hvertfall det jeg ser på som spam.
Har ingen interesse av å få mailen fyllt opp av all mulig shait!
Derfor forsøker jeg å være litt i forkant.
 

mato

Medlem
I prinsippet kan hvem som helst sende deg reklame til paal@mittdomene.no om dette er adressen funnet i brreg.

Men om dette ikke er kontaktadressen for enheten vil det ikke være ok.
Men dette respekteres veldig lite hos mange.
klikk på Meld meg av så fort som mulig (slik at du slipper og havne på flere lister ifra samme selskap som sender mail)

Slik som vi sender reklame har vi et felles adresseregister der du melder deg av alle våre lister når du klikker på Meld av. Dette er ikke vanlig. normalt fjernes du kun ifra kundens liste.
 

paal_erik

Medlem
Da vil jo det enkleste være å registrere en digipost mail i brreg... Det koster jo penger å sende og da er det ikke så interessant lenger vil jeg tro.
Så sant det er mulig å reg. Digipost hos brreg.no ?
 

Santo

Active Member
Med mindre man er glad i spam bør man hverken registrere telefonnummer, epostadresser eller telefaksnumre i Brønnøysundregistrene sine registre...

Og har du allerede gjort det så ville jeg sendt inn en endringsmelding så fort som mulig å fjernet denne informasjonen...
 

Dag Frogner

Supermedlem
I prinsippet kan hvem som helst sende deg reklame til paal@mittdomene.no

Det er nettopp derfor man hverken legger ut epost eller telefonnummer hos Brreg. ;)

Men selvom man har paal@mittdomene.no hos Brreg, så gir ikke det firmaer lov til å sende deg epost dit. Mange tror at om man har lagt ut adressen her, så er det greit å sende til denne adressen, men regelen om at adressen må være generell (post@ - mail@ etc) gjelder fortsatt, uavhengig av hva som står hos Brreg.
 

paal_erik

Medlem
Det er ikke pålagt ved lov å legge inn nummer og mail hos brreg.no?
Man kunne jo opprettet en gmail adresse og "glemt" den i etterkant, så kan den gmailen bare ligge å svømme hos brreg.no...

De som da ikke bryr seg om denne regelen om å ikke sende til f.eks paal@mittdomene.no hva kan gjøres med de?
Er ikke så interesert i å bruke mye tid på all den søplemailen som kommer, derfor jeg tenker på dette i forkant.
 

Santo

Active Member
Det er ikke pålagt ved lov å legge inn nummer og mail hos brreg.no?
Man kunne jo opprettet en gmail adresse og "glemt" den i etterkant, så kan den gmailen bare ligge å svømme hos brreg.no...

Nei, du trenger hverken telefon, telefaks eller epost på oppføringene hos BRREG.

De som da ikke bryr seg om denne regelen om å ikke sende til f.eks paal@mittdomene.no hva kan gjøres med de?
Er ikke så interesert i å bruke mye tid på all den søplemailen som kommer, derfor jeg tenker på dette i forkant.

Da bør du som sagt ikke registrere denne informasjonen der.

Er den der allerede bør du fjerne den snarest mulig, selv om det kan være for sent dersom informasjonen allerede er kommet i hendene på de norske spammerne (som det stadig blir flere av...).

BRREG selger forøvrig informasjonen i sine databaser videre, blant annet til spammerne.
 
Topp