Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Maks antall keywords?

xcp

Medlem
Heisann. Er det noen "regler" på maks antall keywords det lønner seg å bruke?

Visst mitt prosjekt ønsker å ranke høyt på opp til 1000 keywords, er det da bra å legge til 1000 keywords? Eller slår dette negativt ut?
 

xcp

Medlem
Både på forside og en underside.
Forsiden er jeg forsåvidt ferdig med keywords, men den ene undersiden inneholder mye informasjon. Så jeg ender vel opp i hvertfall 500++ keywords på denne undersiden.
Har fått gode resultater i google når det var ca 100+ keywords. Men lurer litt på hvordan effekten er ved å legge til flere.

Alle keyword er relatert til innhold.
 

Tonny Kluften

Administrator
1000 nøkkelord på til sammen to sider? Eller er det jeg som ikke skjønner hva du mener? Hvor mange ord innholder egentlig hver enkelt side da totalt?
Altså, 2-5 nøkkelord pr. side er ofte ok. At du har fått godt resultat med 100 nøkkelord pr. side er bare ikke virkelighet, eller så skjedde det for 8 år siden, eller så har vi totalt forskjellig syn på hva som er gode resultater.
 
Hvor mange nøkkelord har du på forsiden?

Vet ikke om det finnes noen regler angående dette, men 500 på en side? Jeg ville sagt maks 15-20, helst 10.
 

testdriver

Ha det bra..
Skjønte ikke dette, jeg heller.

Er det egentlig bare snakk om totalt antall ord i en tekst?

Ordet 'nøkkelord' har jo en betydning. Det er ord som frekventerer ofte i en tekst.... Å legge ut en ordbok med 1000 ord på en side fungerer selvfølgelig ikke. Tror man det, har man lave tanker om Google...
 

picxx

Well-Known Member
Tror det er greit med en liten forklaring på hva nøkkelord er :)

In corpus linguistics a keyword is a word which occurs in a text more often than we would expect to occur by chance alone. Keywords are calculated by carrying out a statistical test (e.g., loglinear) which compares the word frequencies in a text against their expected frequencies derived in a much larger corpus, which acts as a reference for general language use.

Keyword (linguistics) - Wikipedia, the free encyclopedia

500 nøkkelord på en side er dermed ikke bare uvirkelig, det er faktisk en umulighet om man ikke stuffer siden med en mengde forskjellige nøkkelord, noe som ikke vil få siden til å rangere SEO messig, men heller det motsatte.

Personlig forsøker jeg å få en side til å rangere på ett nøkkelord.
På mere generelle nettsider blir det gjerne fokusert på 2-3 nøkkelord på hver underside.

500 nøkkelord på en side du... :D
 

Keanu

Geek
Jeg mener ett nøkkelord ("red widget"), potensielt med noen modifikasjoner ("big red widget", "red widget tools"), er maskimalt antall nøkkelord pr side. Er det et nøkkelord verdt å satse på, er det verdt å lage en ny side. Dessuten er on-site SEO bare en liten del av SEO, og jeg ser ikke helt for meg at det der mulig å bygge innlenker med 500 forskjellige nøkkelord.

Om det er meta keywords det er snakk om, glem det. Meta keywords er ubrukelige og ubrukte i dag.
 

Fredrik

Medlem
XCP - Keyword er det ordet du ønsker å komme høyt opp på i feks google. På en nettside vil det ikke være mulig for deg å ranke på toppen av google med mer enn noen få keywords. Så fremt det ikke er snakk om ord som kljsabgdkljsbg men det er vel heller lite poeng i???

Her er eksempel på en side som er bygget opp rundt et keyword. For denne side ville det vært vanskelig å samtidlig ranke på andre konkurranse utsatte ord.
 

xcp

Medlem
Ok. Da har jeg fått litt input.
Det som er "oppgaven" her er at jeg forsøker og rangere godt innen "bruktbil" Og keywords som jeg har brukt på den ene undersiden inneholder et par hundre biltyper, slik som volkswagen passat, Volvo v70 etc etc.

Siden det ikke virker som om det har noen positiv effekt, ifølge deres svar på mitt innlegg. vil jeg da spørre om det har noen negativ effekt?
 

Keanu

Geek
Vel, den negative effekten er at når du fokuserer på 500 forskjellige nøkkelord, så vil du ikke kunne "spisse siden". Det vil si at du fort kan komme til å rangere godt på null ord, mens du finnes på side 15 i SERP for mange resultater. Du kan jo ikke putte alle nøkkelordene inn i H1-tags, om du ikke skal lage en helt massiv side, men da ser jeg det også som mer fornuftig å spre det utover flere sider, slik at du kan optimalisere for hver biltype.
 

xcp

Medlem
Vel, den negative effekten er at når du fokuserer på 500 forskjellige nøkkelord, så vil du ikke kunne "spisse siden". Det vil si at du fort kan komme til å rangere godt på null ord, mens du finnes på side 15 i SERP for mange resultater. Du kan jo ikke putte alle nøkkelordene inn i H1-tags, om du ikke skal lage en helt massiv side, men da ser jeg det også som mer fornuftig å spre det utover flere sider, slik at du kan optimalisere for hver biltype.

Takk for et forklarende svar Keanu!
Som dere sikkert skjønner er jeg fersk med seo.
 
Topp