Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Maler for Wordpress. Glimrende reklamekanal. Selges.

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg har laget snart 20 maler for Wordpress, verdens mest brukte blogg-verktøy med over 3 millioner brukere worldwide. I de fleste av dem, så og si alle, finnes det betalte linker. Kort fortalt; en kis betaler meg $100 USD for å plassere linker inne i malene. Hovedsaklig i footer, men også i sidebar.

For meg betyr malene at jeg får ti-tusenvis av innlinker til min side, og for ham betyr det omtrent det samme. Joda, en del fjerner jo selvsagt de betalte linkene, men summa summarum betyr malene en hel drøss (vi snakker tusener) av innlinker fra vidt forskjellige blogger over hele verden.

Malene mine er til nå nedlastet drøye 20,000 ganger, etter hva jeg kan se på de kanalene som er mest vanlige. Men, det finnes flere kanaler for nedlasting, så en total oversikt er vanskelig å finne.

En gjennomsnittlig mal blir lastet ned 50-100 ganger i døgnet.

Innlinkene er gull verdt i forhold til søkemotorer, pagerank og sånne greier. Antallet i seg selv har mye å si, selv om mange av innlinkene kommer fra sider med lav pagerank og lav autoritet i søkemotorene, får man en fin mix av linker inn til sin egen side.

JEG TILBYR NÅ REKLAMEPLASS I SLIKE MALER

Prisen er diskutabel, men det er uaktuelt med noe under 1000 kr ihvertfall, så vet du hvor landet ligger. Jeg tilpasser malen så den passer til ditt "budskap". Hvis du vil fremme en bilside, så kan jeg lage en mal som ser "bil" ut. Hvor de betalte linkene skal ligge bestemmer selvsagt du, men det er visse føringer som må tas hensyn til. Man må legge linkene så sjenert som mulig slik at ikke alle fjerner dem. Blinkende banner-annonser er selvsagt uaktuelt.

Hvis dette er noe for deg, og du ønsker å få litt "juice" i søkemotorene, så er det bare å ta kontakt med meg. Vi skriver kontrakt og alt holdes på det tørre. Ingen svart betaling. Du får kvittering hvis du ønsker det.

Les mer om meg på bloggen min:
| Peterandrej

Og se noen av malene jeg har laget:
Free themes for Wordpress by Peterandrej
Theme viewer

Ta kontakt med meg på:
post@peterandrejensen.no

eller send en PM.
 

peterandrej

pensjonert moderator
For å forklare litt ytterligere (var litt trøtt da jeg skrev det over):

Hvis for eksempel Kenneth (skaperen av forumet) skulle kjøpt en slik annonseplass i en mal for Wordpress, for å fremme Juiced.no, så kunne vi for eksempel:

  • Brukt noen elementer fra Juiced.no
  • Kallt malen for "juiced" for å hindre at folk fjerner linken
  • Og latt folk laste malen ned både fra Juiced.no og fra min egen side peterandrej.com, i tillegg til mange andre sider for å maksimere nedlastingene.

For Juiced.no hadde det betydd at det hadde fantes tusenvis av sider (på litt sikt) som linker til juiced.no. Har mye å si for søkemotoroptimaliseringen.

Samtidig kunne Kenneth gitt leserne sine noe "ekstra" i form av at de kunne laste ned "juiced"-look som de kunne brukt på sin egen blogg. Tenk på mobiltelefoner og alle logoene som man kan laste ned å ha som skjermsparer og bakgrunn. Er det reklame? You bet. Og, den er effektiv også.

Hvis man velger å gå for denne typen markedsføring, så er man ute etter stort sett 2 ting:
  1. Bedre posisjon i søkemotorene. (flere innlinker)
  2. Branding. Gjøre "merket" sitt kjent.

Man tjener ingenting direkte på denne typen markedsføring. Tvert imot; det er en utgift. Men, de indirekte inntektene i form av bedre plassering i søkemotorer og et velkjent merkenavn, kan bety forskjellen på en $1 million webside og en $10 000 nettside.

Denne typen markedsføring passer ikke for alle, sånn er det bare. Men, denne typen markedsføring kan passe godt inn i en mix av ulike kanaler, der tradisjonell annonsering i form av bannere kan inngå i tillegg til denne formen for indirekte markedsføring. Man kan og bør gjøre flere ting, derav uttrykket MarkedsføringsMix.

Håper dette var litt mer klargjørende. Hvis dere vil ha mer informasjon, kan dere bare stille spørsmål her på forumet, så skal jeg svare hvordan denne prosessen kan foregå, osv.
 
Topp