Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mangentotrøbbel i både chrome og explorer?

AnneB

Medlem
I går fikk jeg plutselig trøbbel med knapper som forsvant i Mangento admin. Noe fungerer ikke i Explorer og noe annet fugerer ikke i Chrome. Blir jo utrolig tungvindt å bytt nettleser bare for å oppdatere ett produkt!!

Har samme trøbbel fra 2 forskjellige datamaskiner. Noen som har peil på hva som kan være problemet? Eller andre som også har samme problem?

Har fått beskjed fra min Magento support at problemet mest sannsynlig er på min PC... men jeg har ikke noe løsning. Ingen av PC'ene har nylig blitt oppgradert eller bevisst endret ? Og begge nettleserene begynte å feile samtidig....

Kjenner at jeg snart har nådd maks av min tålmodighet med problemer med Magento....
 

ptomter

Medlem
Skulle ikke ha noe si hvilken nettleser / os, men dette kan blant annet fort også skyldes cache problemer. Prøvd å tømme magento cache og slette mid. nettleser filer, for å se om dette løser seg.

Alternativt kan du sjekke magento loggene i /var/log/ og rapportene i /var/report/
Hvis du har på php error logging sjekk disse, alternativt apache error loggene.
 

AnneB

Medlem
Skulle ikke ha noe si hvilken nettleser / os, men dette kan blant annet fort også skyldes cache problemer. Prøvd å tømme magento cache og slette mid. nettleser filer, for å se om dette løser seg.

Alternativt kan du sjekke magento loggene i /var/log/ og rapportene i /var/report/
Hvis du har på php error logging sjekk disse, alternativt apache error loggene.

Takk for tips.
Har nå gjort det jeg kan mht cach - fra admin panelet + slettet alt av logg fra IE + Chrome. Og problemene er der fremdeles. Har fremdeles problemer:

Dette fungerer ikke i IE
- Oppdatere kategorier under produkter. Får ikke engang opp siden her.
- Lagre knappen fungerer ikke som før - lukker ikke produktet og når jeg da bruker "TILBAKE" knappen er endringene tilsynelatende ikke lagret???

Dette fungerer ikke i Chrome:
- Bilder i produkter. Det ser tilsynelatende ut som om jeg ikke har bilde koblet opp mot produktet - noe som er helt feil. Bildet vises ute i nettbutikken, og er der i IE.
- Under Publisering/Tekstsider får jeg ikke lastet opp nye bilder til Magento. Knappen for å hente bildene er rett og slett borte!

Mulig det er ennå flere feil, men dette er de jeg har oppdaget nå. Ganske frustrerende - da dette er deler av Magento jeg bruker hver eneste dag! Så fungerer ikke dette må jeg i gang med å finne et alternativt system til nettbutikken - noe som er en He... jobb!

Jeg har dessverre ikke nok peil til å gå inn i filene og sjekke selv, da det kanskje kan gjøre det ennå værre hvis jeg gjør feil der.
 

AnneB

Medlem
snodig greie, hvis du prøver med firefox og safari, hvordan er det da? Tror egentlig ikke det der er selve magento som tuller, det er nok en eller annen utvidelse, themet eller noe liknende

Firefox er nå testet - har de samme problemene der som med IE.
Jeg har ikke gjort oppdateringer eller utvidelser i Magento - og themet er ikke endret... Vet ikke om de som har teknisk support på siden har gjort oppdateringer, men i følge dem problemet hos meg...
 
Topp