Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Manuelle permalenker med fiktive kategorinivåer /realcat/bogus/realcat2/

Kim Steinhaug

New Member
En kunde har fått ny wordpress nettside levert og i den forbindelse har ny leverandør valgt et annet oppsett på strukturen av siden som medfører endel merarbeide med 301 for google. Jeg lurer derfor på, det gamle oppsettet var eks slik:

/produkter/
/produkter/alfa/
/produkter/alfa/bravo/

Hvor da produkter er en kategori, alfa er en kategori og bravo er en kategori. Den nye siden deriot er lagt opp:

/alfa/
/alfa/bravo/

Jeg har derfor mistet et helt nivå her som jeg ikke syntes noe om. Jeg prøvde å redigere permalenke å manuellt legge til en kategori men det er ikke lov. Altså kan jeg ikke dikte opp "produkter" slik:

/produkter/alfa/

men må bruke

/produkter-alfa/ <- / tegn blir ikke godtatt og endres til - eller _

Spørsmål 1:
Er det noen mulighet for å la wordpress skape en fiktiv kategori, eller må jeg omstrukturere hele siden.

Spørsmål 2:
Om man må omstruktuturere siden, å legge alt om så ryker jo menystrukturen for siden da denne er lagt opp med den nye strukturen. Hvor i wordpress kan jeg manipulere slik at det som fores til funksjonen som konstruerer selve hierarkiet i menyen blir endret - da kan jeg bygge det korrekt i wordpress som det var før - å sørge for at ny template for siden får servert strukturen som om jeg ikke hadde endret det.

Altså, jeg bygger om wordpress strukturen fra:

/alfa/bravo/ => /produkter/alfa/bravo/

men sørger for at menystrukturen for template ikke ser dette, men ser

/produkter/alfa/bravo/ => /alfa/bravo/

Da har jeg iallefall fått permalenkene riktige og nettsiden ser lik ut.
 
Topp