Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring av anbuds side.

hokhang

Medlem
Hei.
Jeg eier og driver en anbuds side innen forsikring. Noe ala totalanbud.no
Hva mener dere er beste markedsføring for å få inn leads.
Google adwords eller facebook annonsering?
Andre markedsførings tips taes imot med åpne armer ;)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Nå vet ikke jeg om businessen blomster i sammenligningsmarkedet for forsikringen, men konkurransen er nok beinhard med utallige sammenligningssider. Begynner jo å minne om kredittkortgalskapen. Det spiller vel ingen rolle hvilken av de to kanalene som er "best"? Forskjellige folk nåes og man kan jo ikke "kutte ut" noen av dem. Eventuelt kan du jo forsøke affiliate - plenty med sammenligningssider som prøver seg der.

Spørsmålet er vel mer om hvorfor noen skal velge din nettside fremfor noen andres. Med fersk side, slapt design og ingen tillitvekkende informasjon om drifter (om oss) har du en snøballs sjanse i helvete. Beklager.
 

hokhang

Medlem
det var da et meget pessimistisk svar...... jobber med en side enda men vil bare høre hva folk har tips og triks angående markedsføring. Det du nevner her rune69 er jo veldig generelt som alle vet, at man bør markedsføre seg på alle platformer, men vil gjerne ha tips om noen som har erfaringer på hva som er best mellom facebook og Google ad.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Mulig jeg var litt negativ, var jo ikke meningen å ta killerinstinktet fra deg.

Det er ikke mulig å hevde at den ene (FB) eller andre (Adwords) er bedre eller dårligere. Du treffer sannsynligvis forskjellige folk.

Dog vil jeg tippe på at når det gjelder forsikring, så sitter et eventuelt bytte mye lenger inne enn andre ting (forsikring stiller i samme klasse som strøm, refinansiering, internettabonnement og kanskje mobiltilbyder). Muligens kan man anta at folk søker opp informasjon om forsikringer via Google, mer enn de lar seg lokke av en annonse på FB. Dersom du gjør en vri og kombinerer promotion på FB med f.eks. en konkurranse, kan man muligens fange opp endel interesserte den veien.
 
Topp