Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring av nettbutikk

hokhang

Medlem
Hvilke kanal er best for markedsføring av nettbutikker.
List opp gjerne kostnadsfrie markedsførings kanaler og betalte markedsførings kanaler og hvilke som er mer effektiv enn andre.
 

spikre

peterhamre.no
Jeg skrev en liten liste om gratis annonsering til nettbutikk (kan vel forsåhvidt også brukes til hvilken som helst annen nettside) for en stund siden. Mulig du kan få noen tips derfra?
Gratis annonsering for din nettbutikk | Norske plugins

Det er utvilsomt sånn at google er den viktigste kilder til trafikk. Google liker svært dårlig dublikatinnhold. Ved å annonsere på f.eks. alle rubrikkmarkeder med samme produktinformasjon kopierer du deg selv. Det betyr at nettbutikken din og x antall rubrikkmarkeder inneholder samme informasjon om samme produkter. Google ser da ikke hensikten av å vise alle, og viser som regel bare en av disse sidene. Sannsynligheter for å heller viser et av rubrikkmarkedene, i steden for nettbutikken din, er veldig stor da de sannsynligvis har langt bedre rangering. Ved annonseringen kan du da risikere å fjerne deg selv fra google - som altså er den viktigste trafikkilden. Vær forsiktig ..
 

picxx

Well-Known Member
Det er utvilsomt sånn at google er den viktigste kilder til trafikk. Google liker svært dårlig dublikatinnhold. Ved å annonsere på f.eks. alle rubrikkmarkeder med samme produktinformasjon kopierer du deg selv. Det betyr at nettbutikken din og x antall rubrikkmarkeder inneholder samme informasjon om samme produkter. Google ser da ikke hensikten av å vise alle, og viser som regel bare en av disse sidene. Sannsynligheter for å heller viser et av rubrikkmarkedene, i steden for nettbutikken din, er veldig stor da de sannsynligvis har langt bedre rangering. Ved annonseringen kan du da risikere å fjerne deg selv fra google - som altså er den viktigste trafikkilden. Vær forsiktig ..

Du oppretter selvsagt en egen salgstekst/annonse som skal brukes på rubrikk.
Man er jo ikke så dum at man bare kopierer beskrivelsen fra egen nettbutikk når man legger ut en annonse på en annen side. Når man annonserer mot rubrikk er ikke dette annonsering som retter seg mot søkemotorer, men rubrikknettsider. M.a.o. slutt å tenk seo på absolutt alt som har med markedsføring å gjøre...det finnes så utrolig mye mer.
 

Britta

stoffdronning
Hvilke kanal er best for markedsføring av nettbutikker.
List opp gjerne kostnadsfrie markedsførings kanaler og betalte markedsførings kanaler og hvilke som er mer effektiv enn andre.

Tror det er vel litt avhengig av det du driver med og målgruppene dine. Mine gode markedsføringskanaler er svært sannsynlig ubrukelig for deg.:D
 

Carl82

Medlem
En bra side på Facebook kan være lurt å lage. Det er gratis og den kommer ofte høyt opp i Google. Få de du har som venner til å like siden og du kan fort lage en større gruppe som handler i din nettbutikk.

Facebook Pages | Facebook

Viktig at du ikke spammer de som liker siden din med for mange tilbud ;-)

Lykke til!
 

Alexiuz

Medlem
  • Facebook ADS
  • AdWords
  • bannere/reklame hos lignende sider/store sider
  • Søkemotoroptimalisering
 

JannAnde

New Member
Enig med Alexiuz på alternativ 1 2 og 4, bannere har godt ut på dato å har svært liten konverteringsrate. En banner på Finn.no under for eks. møbler/interiør kunne kanskje gi noen salg men koster så mye at du skal være glad om du går i null
 

jagarock

Information Research & Analytics
noen som har hatt noen bra suksess med facebook ads og adwords da?
jeg gikk igjennom rapportene mine nå, har brukt 20000,- på facebook ads siden jeg begynte med det i juni 2010. jeg ser at det har generert omsetning på 33000,- og jeg som sitter igjen med rundt 40% i gjennomsnitt, så har det jo vært et tapsprosjekt :)
har faila ganske mye oppigjennom da, med dyre kampanjer som ikke har gitt noe salg, foreksempel heromdagen da jeg betalte 1000 kroner for 115 klikk fra 14 og 15 åringer, det så jeg ikke før det var for sent :)
 

jagarock

Information Research & Analytics
jeg kjøpte et program til 3000 spenn (adsage) og lagde 1,4millioner annonser.
før jeg oppdaget at vi vanlig dødelige har en annonsegrense på facebook på bare noen tusen annonser.

uansett, det funka kjempedårlig. du slenger ut 1000 annonser, delt inn i alder og annet stash, og så gidder facebook bare å vise 2 av annonsene og driter i resten, selv om de er på max bid alle sammen. fuck that! :)
 

jagarock

Information Research & Analytics
bare et eksempel her.
et usher iphonedeksel, rettet mot jenter mellom 19 og 20.
budet er over maks foreslått bud.
alikevel har facebook bare vist annonsen til 3 personer på 24 timer.

sjekk.png



og de 1300 klikkene kom fra TO annonser. de gadd liksom bare å kjøre TO annonser igjennom masse visninger.
 
Sist redigert:

jagarock

Information Research & Analytics
jeg prøver meg nå med en litt mer tidskonsumerende admetode.
der jeg bare vil vise annonsene til de som faktisk har likt det jeg har å tilby.
foreksempel vise justin bieber accessory bare til de som liker justin bieber på facebook.

er det noen som har prøvd å lage så spesifikke annonser før?
og har det gitt bra uttelling, iforhold til å bare mose på med utallige annonser som er synlige for alle og enhver?
 
Topp