Masseinnlegging av poster i WP

Kassimaja

Geocacher
Jeg er på jakt etter et innstikk som kan hjelpe meg å legge inn mange innlegg i WP raskt. Enten ved at du kan åpne og redigere f.eks. 10 poster i et vindu eller et innstikk som du kan fylle inn overskrift mange overskrifter og en standard tekst som kan legges inn i hvert innlegg.

Er det noen som skjønner hva jeg mener og som kan hjelpe?
 

Kassimaja

Geocacher
Det å lage en csv fil vil ta minst like lang tid som å poste enkeltinnlegg, så det er desverre ikke noe alternativ.

Det finnes flere innstikk som lar deg lage mange innlegg, men det er kun overskriften du kan fylle inn og ikke noe vanlig innhold, men det må da finnes innstikk som gjør dette og?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Om du allerede har et innstikk som lager til alle postene med de overskriftene du vil ha, da er det ikke så veldig mye som skal til dersom du vil legge inn standard innhold i alle disse postene som da står uten innhold.

Dersom du er i en slik situasjon som beskrevet i min forige setning, da trenger du egentlig kun skrive inn en liten spørring i phpmyadmin som oppdaterer innholdet i alle bloggpostene som da står uten innhold med det innholdet du velger som ditt "standardinnhold."

I Wordpress sin database ligger alle poster og pages i "databaseprefix_posts" hvor da innholdet i postene kommer i et felt som heter "post_content " En spørring som da burde kunne gjøre nytten er noe lignende denne:

UPDATE prefix_posts SET post_content = 'Dette innholdet vil jeg ha i alle mine tomme poster.' WHERE post_content = '' AND post_type = 'post';

For all del, denne kan ikke brukes direkte, den vil jo da være forkjellig avhengig av databaseprefikset du spesifiserte under installasjonen av Wordpress, eller i wp-config.php filen som ligger i roten på bloggen.

Og til slutters, å leke i phpmyadmin er ikke bra. Husk alltid backup. :)
 

Kassimaja

Geocacher
Med kyndig hjelp av Atle her på forumet ble det gjort noen små endringer i et eksisterende innstikk slik at det nå gjør akkurat det jeg vil

Tusen takk!
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Orginal innstikk: WordPress › Simple add pages or posts « WordPress Plugins

Modifisert innstikk ligger med i dette innlegget. Forkjellen på orginalt innstikk og modifisert innstikk er kun at jeg har lagt til et felt på innstikkets side i wp-admin og samtidig valgt og legge opp informasjonen i dette feltet i alle postene / sidene som blir opprettet.

Jeg har ikke endret på noe annet i innstikket. Dette betyr at dersom innstikkets opprinnelige forfatter publiserer en ny versjon av innstikket i fremtiden, da vil du få en melding om det i wp-admin som med alle andre innstikk. Derfor tar ikke jeg noe som helst ansvar dersom funksjonen plutselig skulle være borte etter en evt. oppgradering. Jeg kommer heller ikke til og oppdatere innstikket i fremtiden dersom det skulle bli noen forandringer i WP, noe som ikke forundrer meg om skjer den nærmeste tiden.

Der var det altså ja. Kan jo være det blir til nytte for noen andre også. :)
 

Vedlegg

  • simple-add-pages-or-posts.zip
    47,5 KB · Sett: 2

ramon fincken

New Member
[..]

For all del, denne kan ikke brukes direkte, den vil jo da være forkjellig avhengig av databaseprefikset du spesifiserte under installasjonen av Wordpress, eller i wp-config.php filen som ligger i roten på bloggen.

Og til slutters, å leke i phpmyadmin er ikke bra. Husk alltid backup. :)

> I wrote WordPress › Find replace « WordPress Plugins to do this in your wp-admin :)


Orginal innstikk: WordPress › Simple add pages or posts « WordPress Plugins

Modifisert innstikk ligger med i dette innlegget. Forkjellen på orginalt innstikk og modifisert innstikk er kun at jeg har lagt til et felt på innstikkets side i wp-admin og samtidig valgt og legge opp informasjonen i dette feltet i alle postene / sidene som blir opprettet.

Jeg har ikke endret på noe annet i innstikket. Dette betyr at dersom innstikkets opprinnelige forfatter publiserer en ny versjon av innstikket i fremtiden, da vil du få en melding om det i wp-admin som med alle andre innstikk. Derfor tar ikke jeg noe som helst ansvar dersom funksjonen plutselig skulle være borte etter en evt. oppgradering. Jeg kommer heller ikke til og oppdatere innstikket i fremtiden dersom det skulle bli noen forandringer i WP, noe som ikke forundrer meg om skjer den nærmeste tiden.

Der var det altså ja. Kan jo være det blir til nytte for noen andre også. :)


> Could you please remove the ZIP file?
I will maintain this plugin and it will be hosted at WordPress › Simple add pages or posts « WordPress Plugins
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
The file is not going anywhere before the plugin which is available for download on Wordpress.org actually get's updated with a similar ability to add text to the posts like in this modified version. Now, if you don't want to add that ability to the plugin I really don't mind uploading the modified plugin to Wordpress.org myself, with my own name on it instead.

When you update the plugin over at Wordpress.org, please feel free to tell us. I guess then there's no longer any need for the plugin here at Webforumet.no.
 

ramon fincken

New Member

[..]

When you update the plugin over at Wordpress.org, please feel free to tell us. I guess then there's no longer any need for the plugin here at Webforumet.no.

That is the problem, _if_ there is a security leak ... I will update wordpress.org asap and the zipfile over here is outdated and dangerous.

I have no problem having copies all over the web ( yes please :) ), but it may come with a risk and I cannot notify/update every site other then wordpress.org.

Regards,
Ramon
 

picxx

Well-Known Member
I have no problem having copies all over the web ( yes please :) ), but it may come with a risk and I cannot notify/update every site other then wordpress.org.

Regards,
Ramon

The version in this thread is nothing you are responsible for, nothing than a "fork" from your original plugin.
If you want, i am sure Atle can take out any credits from you in the plugin available on this site, but since the functions are different in the one available here i don't really understand why you have a problem with this?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
No need to worry ramon fincken. If you update your plugin, then everyone using the modified plugin will get that "new version" crap in wp-admin. That's why I didn't change anything in the header.
 
Topp