Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Masseutsendelse i Thunderbird

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Er det noen som vet hvordan jeg gjør slik at ingen av mottakere ser hvem andre jeg har sendt den aktuelle eposten til i thunderbird?

Jeg skal ikke sende ut nyhetsbrev eller noe slikt, er bare diverse nettsider jeg bruker å tipse om diverse saker.
 
Hei,

Er det noen som vet hvordan jeg gjør slik at ingen av mottakere ser hvem andre jeg har sendt den aktuelle eposten til i thunderbird?

Jeg skal ikke sende ut nyhetsbrev eller noe slikt, er bare diverse nettsider jeg bruker å tipse om diverse saker.

Tja, jeg pleier å fylle inn meg selv som mottaker i "til"-feltet og deretter sette de andre mottakerne i BCC-feltet. I T-bird kan du jo opprette en adresseliste og sende til den i BCC-feltet.

Med vennlig hilsen

Ole Irgens
 

lpride

Medlem
BCC står for blind carbon copy. I e-mailsammenheng betyr kan du legge til mottakere som emailen også vil bli sendt til, samtidig som ingen av mottakerne kan se hvem du har sendt emailen til. (Når du ellers tar å sender email til flere mottakere samtidig, kan jo hver enkelt mottaker se hvem du har sendt til.)

I Thunderbird når du skriver en email, legger du jo til mottakere på toppen. Der det står "To:" kan du endre til "BCC:" ved å velge fra lista.
 

Deezire

Medlem
Husk for all del å ikke la en epost-adresse stå i "To"-feltet. Da får alle i BCC det opp den personen som mottaker og at de var BCC. Sleng alle i BCC så blir det som en "unik" mail til alle mottakere.
 
Topp