Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Meld på bloggen din du også! - Bloggliste

picxx

Well-Known Member
Norske Blogger er en ny tjeneste for/til _alle_ som blogger på norsk.
For å lese mere om hva tjenesten er, kan du ta en titt her : Ny tjeneste for bloggere : Norske Blogger | Norske plugins
Bruk gjerne også våre feeder i din rss leser (eller på din webside..du kan enkelt sette opp en rss widget på din blogg som viser de siste innlegg fra den kategorien du har valgt).
Alle feeds kontrolleres manuelt, og kvalitet vil absolutt gå forran kvantitet.

Oppføringen i katalogen vil du da uansett få, all den tid bloggen din ikke er slettet fra nettveven.

Kan ta noe tid før bloggen din blir godkjent om det blir mange søknader, da det er litt jobb med å legge til hver innføring.

Anbefaler alle om å søke om oppføring og også bruke våre feeder :)

Setter selvsagt pris på all tilbakelinking, men for tiden er ikke dette noe krav.
 

picxx

Well-Known Member
Er listen større enn blogglisten til nettavsien???

Skjønte ikke spørsmålet :confused:

Dette er ingen toppliste for bloggere.

Men nei, det er nok ikke så mange blogger i katalogen som det er på blogglisten, da tjenesten er helt fersk og det vil ta tid å inkludere blogger.
 

picxx

Well-Known Member
Så det betyr at det som står helt øverst på siden er en løgn- det er en dårlig start..... ærlighet ærlighet ærlighet, alfa&omega i markedsføring.

Hadde satt pris på om du kunne se over siden etter stavefeil med det samme du er igang :)
 

metallian

Medlem
Finn din favorittblogg å lese bør endres til "Finn din favorittblogg"- enklere og like dekkende. KISS :D

"Sist Oppdaterte Blogg"- Hvorfor stor forbokstav i alle ordene? Du har det ikke på "Nyeste blogger" på samme linja.

Nå var jeg vel snill ;)
 

picxx

Well-Known Member
Finn din favorittblogg å lese bør endres til "Finn din favorittblogg"- enklere og like dekkende. KISS :D

Sant det. Er forandret nå. :)

"Sist Oppdaterte Blogg"- Hvorfor stor forbokstav i alle ordene? Du har det ikke på "Nyeste blogger" på samme linja.

Rett og slett fordi jeg liker å "kuke" med det norske språket :D
Jeg er også fær'en til å skrive feil, men akkurat det er jo ikke like tilsiktet.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hadde tenkt å submitte mine blogger men torte ikke siden jeg oppdaget at Jan Simonsen allerede hadde submittet sin. Jeg kan ikke risikere å havne i samme kategori som Jan Simonsens blogg.

Et sted går da virkelig grensen.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hadde tenkt å submitte mine blogger men torte ikke siden jeg oppdaget at Jan Simonsen allerede hadde submittet sin. Jeg kan ikke risikere å havne i samme kategori som Jan Simonsens blogg.

Et sted går da virkelig grensen.

Skjønner at du ikke vil være i selskap med folk som er smartere enn deg.

@picxx, se på Webforumets blogg « Norske Blogger, vises ikke riktig.

Og er Spillnett.no en blogg? Tror du gjør lurt i å begrense listingene til rene blogger eller kan man liste alt som har feeds?

Syns dette er et bra tiltak.
 

picxx

Well-Known Member
Skjønner at du ikke vil være i selskap med folk som er smartere enn deg.

@picxx, se på Webforumets blogg « Norske Blogger, vises ikke riktig.

Og er Spillnett.no en blogg? Tror du gjør lurt i å begrense listingene til rene blogger eller kan man liste alt som har feeds?

Syns dette er et bra tiltak.

Ser at det er noe ulumsk på visningen av webforumet bloggen, men her er det nok du som må arresteres, og ikke meg, ettersom den ruta bare henter inn ett "visningsbilde" av den aktuelle bloggen...lik en iframe. (ved nærmere forskning er det ikke lik en iframe, men faktisk en iframe).
Bildene som brukes på forsiden er derimot bilder jeg har skåret til og lagt inn i custom fields.

Er litt usikker på hvor jeg skal strekke grensa når det gjelder en "blogg".
Ser man f.eks. på blogglisten er det jo mye annet enn blogger som ligger der.
Er f.eks. ett magasin bygget på wordpress en blogg, og er ett community bygget med mu eller buddypress en blogg?
Å ta imot alt med en rss feed går jo heller ikke, da tilnærmet alt av sider i dag har en feed.

Tar gjerne en diskusjon om hva som skal falle inn under betegnelsen "blogg" i en annen tråd.

Det sagt, er det ikke så veldig farlig om sider som f.eks. spillnett kommer inn i katalogen.
Der jeg antakelig må være litt påpasselig er vel på feedene, for begynner det å komme inn 5-10 oppføringer om nye onlinespill f.eks. i kategorien internett vil det nok være de færreste som vil bruke en slik feed.

Jeg ser også en mulighet med flere partnere, medadministratorer eller moderator fremover, slik at en får blandet litt i de avgjørelser som takes, for akkurat nå er jeg jo ganske avhengig av at de som bruker feedene faktisk liker min moderasjon, og det er jo ikke sagt at alle gjør?

Ellers må jeg også få poengtere det at det kan ta noe tid før jeg får tid til å godkjenne bloggen til alle som submitter, da prosessen med å legge dem inn tar noe tid, men jeg skal opplyse om evt. hvor lang tid jeg blir liggende bak om det kommer dithen (i antall dager).
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Lite tillegg her.
Blogger som kjører med "framebreakers" vil ikke bli inkludert i katalogen.
 
Topp