Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Meny i sidebar med innhold rangert alfabetisk

metallian

Medlem
KAtegoriene har jeg- nå har jeg lagt inn et testinnlegg i alle så de blir synlige

Da ser vi at den "standard" innstillingen i WP her lager en liste over kategoriene (alle, også de 5 "hovedkategoriene jeg ikke skal ha der) i sidebaren til venstre. Klikker jeg på en kategori får jeg opp den vanlige "arkiv" oversikten.

Det jeg skal få til er at:
Denne menyen inneholder ikke de 5 "hovedkategoriene" på siden.
Klikker man på et menyvalg får man opp en liste med postene i kategorien, men ikke som den vanlige "arkivvisningen" til WP da kategoriene da vil ha flere sider med lister etterhvert.

Det er her det stopper. jeg forstår ikke helt hvordan atomet mener jeg skal bruke kodene han har lagt ut . Jeg har installert pluginen Tonny tipset om men forstår ikke helt hvordan den heller skal løse dette :(

Matmoro

EDIt: Viser igjen til menyen til venstre hos bama- her kommer listen opp under kategorien, den trenger ikke det, kan godt komme opp til venstre der "arkiv" kommer opp.
Bama - Velkommen
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Snutten jeg la ut kan du enten legge rett inn i koden i sidebar.php (hvis du er komfy med å tilpasse kode, men det mistenker jeg at du ikke er?), eller så kan du bruke WordPress › PHP Code Widget « WordPress Plugins, som lar deg kjøre php i widgets, og bare legge inn en slik widget i sidebar'en din, med koden jeg ga deg :)

Hvis det ikke er sånn super-brottom så tror (håper) jeg at jeg har litt tid til uka, så kan jeg evt hjelpe deg da, men det er altså bare kategorier og evt underkategorier den viser, ikke innlegg, så hvis du ikke vil bruke de forskjellige bærtypene som kategorier vil den ikke funke, men hvis du f.ex. huker av en artikkel i kategoriene "dessert", "iskrem", "bær" og "jordbær", så vil det funke veldig likt som på bamasiden, altså at du får opp alle kategorier og underkategorier i en liste, og hvis du klikker på en kategori/underkategori får du opp alle artikler/oppskrifter som er merket av i denne
 
Sist redigert:

metallian

Medlem
Tibakespill ønskes:

Nå har jeg lagt disse sidene i en widget som har laget en meny i sidebar
Matmoro (bær,frukt osv)

Klikker jeg på en av de så kommer jeg til en "generell" side om Bær med en liste over bær nederst-listen blir klikkbar når jeg legger til bærene.
Bær | matmoro.no

Egentlig så jeg for meg at det skulle være sånn som den listen er i headeren der- at når jeg fører musen over (prøv f.eks på bær) så kommer listen opp under der- men usikker på hvor mye styr det er blir å få den løsningen i sidebaren der? Jeg vil ikke ha denne listen i header der, den skal vekk....
 

metallian

Medlem
Det har aldri vært meningen at oppskriftene skal ligge under disse sidene, dette er statiske infosider om ingredienser :)

Det jeg nok vil gjøre er å linke mellom disse sidene og oppskrifter for sentrale eller spesielle oppskrifter kontra ingredienser :)
 

metallian

Medlem
Jeg er ikke helt 100% fornøyd enda, siden jeg ville at menyen for ingrediens.kategorien skulle komme opp uten at man trykket på den men tror det funker helt greit denne løsningen også.

Er så mye annet å ta fatt i at jeg lar den stå foreløpig ihvertfall, nå må det jobbes med innhold :eek:
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Utfordring? Pøh, slikt ordner jeg med venstre hånd før jeg har stått opp. Skjerp deg og kom med noe vanskeligere neste gang :D:D:D

Skriv koden for dette selv, i steden for å bruke ferdige-greier ;)

/sjefskoder
 
Topp