Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Menytekst vises feil i Opera

storform

New Member
Hei!

Jeg holder på å lage en hjemmeside der jeg ønsker å bruke en open source template som utgangspunkt: Open Source Web Design - Preview - Greeny blu
Problemet er bare at teksten i menyen øverst vises med sort tekst (i steden for lys tekst) i Opera, og da blir teksten nærmest usynlig i forhold til bakgrunnen. I IE vises den med korrekt farge. Er det noen av dere flinkinger som kan fortelle meg hvorfor, og eventuelt hva som kan gjøres for å rette på dette? Bruker forøvrig Dreamveawer 8 for å redigere siden.

Setter stor pris om noen tar seg bryet med å hjelpe meg!!!!!

På forhånd takk!
 

zapotek

Medlem
Vises med rett farve i Firefox.

Du må ta en titt på css fila, men det enkleste er jo å ta en annen template. Finnes helt sikkert tusen like bra templater som dette.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
jeg kan ta en kikk på CSS filen ikveld når jeg er kommet hjem visst ingen andre hjelper deg før det ;)
 

holtmi

Medlem
Hei, det spørs om det hjelper å gjøre noe med css'en. Dette er såvidt meg bekjent en bug i Opera! Har hatt problemer med dette selv på forrige designet mitt og jeg har sett et par andre eksempler på at farge vises feil.

Greia er at om man scroller eller "hover" så rettes feilen. Mulig det er en css løsning her men ikke som jeg kunne finne....

I mitt tilfelle skjedde feilen i tekst helt fram til første link....jepp!
 

holtmi

Medlem
Da setter jeg veldig stor pris på om dere kan poste her hvordan dere fant ut av det, for det gikk med noen timer med til testing før jeg ga opp...
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
jeg har ikke funnet ut av det... har ikke hatt tid til å kikke på det før nå

Sjekket nå i Opera (os x) og såg ingenting galt.
Om det er noe galt så må du i tilfelle ha lagt til egne a:linker i CSSen, for alt skal være korrekt i CSS filen.

Post gjerne linken til siden du prøver å sette dette opp på sammen med skjermbilde av feilen og link til cssfilen din om du fortsatt har problemer.
 

holtmi

Medlem
jeg har siste, som jeg har nevnt flere ganger er jeg rimelig sikker på at det er en bug, men hva vet vel jeg...
 
Topp