Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Merkelig feil med min ISP?

Ståle

Medlem
Skjønner virkelig ingen verdens ting nå. I hele dag (forøvrig flere ganger tidligere) så klarer jeg ikke å nå sidene mine på en bestemt server. (dedicated) Jeg kontaktet min host, da jeg regnet med at serveren var nede, men der fikk jeg beskjed om at serveren var oppe, og de kom inn på sidene.

Jeg prøvde så å nå de aktuelle sidene igjennom en proxy, og da fikk jeg de opp!

Det er kun de sidene som ligger på denne ene serveren som jeg ikke får til å gå inn på.

Dette har skjedd før, og jeg har ikke kunne nå sidene, så ordnet det seg igjen, så nå er de nede igjen.

Noen som har vært borti noe lignende? Hva kan det skyldes? Er veldig frustrert og lost akkurat nå.
 

Ståle

Medlem
Akkurat samme idag også. Det har aldri vart så lenge tidligere. Hva kan dette skyldes?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg hadde et lignende problem. Fikk aldri noe ordentlig svar fra ISP'en min. Skikkelig frustrerende, da selvfølgelig en av mine egne servere var utilgjengelig tit og ofte. Tror jeg hadde det slik 1 månede før det plutselig fungerte igjen..

Dette var med Eidsiva bredbånd.
 

Ståle

Medlem
Skjønner virkelig ingen ting. Har forøvrig Nextgentel.

Vi får se om det bedrer seg.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Har du en url/ip til serveren det gjelder ?

Prøv å endre navnetjenerne dine til å f.eks bruke OpenDNS | Providing A Safer And Faster Internet
Om det da fungerer har du lokalisert problemet. Feil i DNS'n til Nextgentel.

Har du gjort noen endringer i DNS oppsettet på serveren din i det siste ?
En annen ting du burde prøve er å kjøre en traceroute fra serveren til DIN ipadresse, da vil du kanskje se problemet..
 

Ståle

Medlem
Har du en url/ip til serveren det gjelder ?

Prøv å endre navnetjenerne dine til å f.eks bruke OpenDNS | Providing A Safer And Faster Internet
Om det da fungerer har du lokalisert problemet. Feil i DNS'n til Nextgentel.

Har du gjort noen endringer i DNS oppsettet på serveren din i det siste ?
En annen ting du burde prøve er å kjøre en traceroute fra serveren til DIN ipadresse, da vil du kanskje se problemet..

Har ikke gjort noen endringer, det er det som er så merkelig. Bare slik at det ikke oppstår misforståelser så har jeg nettlinje hos nextgentel, men serveren leier jeg hos hostgator.

Skal sjekke ut opendns. Takk for tips. :)

Mulighet til å forklare enkelt hvordan man kjører en traceroute fra serveren til ipadressen min?
 

Ståle

Medlem
Og da fungerte det plutselig igjen. Over 24 timer nedetid. Vi får se hvor lenge dette varer:)
 

Ståle

Medlem
Bare for å holde denne tråden up to date så har samme feil oppstått igjen..

hmm... :rolleyes:
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Prøv å kjøre et tracert IP fra din pc.. post resultatet her..

Få logget inn på serveren(om mulig) din kjør en traceroute IPEN TIL DEG

Da vil du kunne se hvor problemet ligger...
 
Topp