Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Merkelig problem i woocommerse

Susann

New Member
hei, jeg har opprettet en nettbutikk, men opplever et merkelig fenomen... Hver gang en ny bruker/kunde går inn på siden kommer alle produktene opp med priser uten moms. Først i kassen kommer riktig pris frem! Og går en tilbake da i nettbutikken så er prisene riktige...

Jeg ser alle priser riktig med moms når jeg er innlogget. Hva kan dette være?? Noen som har vært borti noe sånt?
 

Susann

New Member
Ja, det merkelige er at jeg har valgt det! Helt fra begynnelsen når jeg satte opp nettsida, valgte jeg det. Likevel kommer prisene opp uten MVA, men bare tidvis!!

Adressa: www.frks.no
 

Tim

New Member
Ja, det merkelige er at jeg har valgt det! Helt fra begynnelsen når jeg satte opp nettsida, valgte jeg det. Likevel kommer prisene opp uten MVA, men bare tidvis!!

Adressa: www.frks.no

"Bare tidvis" får det til å høres veldig ut som om cache (mellomlagring) kan være årasken her. Har du et eller annet cache-system installert? Hvis ja så kan du prøve å rense ut cachen og se om det hjelper, hvis ikke så ville jeg forsøkt å gå gjennom alle produktene dine og lagret de en gang til for å se om det kan hjelpe.

Har du hatt dette problemet lenge, eller har det oppstått nå nylig?
 

Susann

New Member
"Bare tidvis" får det til å høres veldig ut som om cache (mellomlagring) kan være årasken her. Har du et eller annet cache-system installert? Hvis ja så kan du prøve å rense ut cachen og se om det hjelper, hvis ikke så ville jeg forsøkt å gå gjennom alle produktene dine og lagret de en gang til for å se om det kan hjelpe.

Har du hatt dette problemet lenge, eller har det oppstått nå nylig?
Rense ut? mener du da deaktivere? Jeg har nemlig en sånn sak innstallert :)
 

Susann

New Member
"Bare tidvis" får det til å høres veldig ut som om cache (mellomlagring) kan være årasken her. Har du et eller annet cache-system installert? Hvis ja så kan du prøve å rense ut cachen og se om det hjelper, hvis ikke så ville jeg forsøkt å gå gjennom alle produktene dine og lagret de en gang til for å se om det kan hjelpe.

Har du hatt dette problemet lenge, eller har det oppstått nå nylig?
Siden er ny, og problemet ble oppdaget når første kunde sendte mail.. Jeg har jo riktige priser når jeg er innlogget som admin :)
 

Tim

New Member
Siden er ny, og problemet ble oppdaget når første kunde sendte mail.. Jeg har jo riktige priser når jeg er innlogget som admin :)
Jeg regner med at det er en knapp hvor det står "Clear cache" eller noe i den duren. Hvis du ikke finner det så kan du f.eks forsøke å avinstallere cache-systemet og så installere det igjen :)
 

Susann

New Member
Ja, nå er det renska opp i cachen og prøvd å lagre produkt på nytt.. ja også avinstallert og innstallert cachen på nytt.... ingenting nytter! Flere forslag??
 

Tim

New Member
Ja, nå er det renska opp i cachen og prøvd å lagre produkt på nytt.. ja også avinstallert og innstallert cachen på nytt.... ingenting nytter! Flere forslag??
Hm, nei nå kommer jeg dessverre ikke på noe mer sånn i farta. Noen andre her som har noen forslag?
 

Susann

New Member
Alle produkter jeg prøver kommer opp "inkl. mva".

Noe helt annet. Det er ikke uten grunn at alle store butikker har priser som slutter på 9, og aldri bruker 103 f.eks... Slike "ærlige" priser gir ikke mer salg.
Ja det står inkl mva, MEN er ikke det! 183 kr skal være 229 :) :) Sånn som alle de store butikken har :) :) :)
 
Topp